Actueel | 31 mei 2022
31 mei 2022

Openingsfeest MWM2

Donderdag 19 mei vond het langverwachte openingsfeest van MWM2 en zusterbedrijven Crowdtech, Hibou en InnerVoice plaats. Op 1 september vorig jaar verhuisden de bedrijven naar een pand in de Generaal Vetterstraat 82 in Amsterdam, maar het feest liet – om bekende redenen – op zich wachten. Naast medewerkers waren ook oud-medewerkers en relaties van de...
Actueel | 24 mei 2022
24 mei 2022

TU Delft lanceert Digital Ethics Centre voor eerlijke en veilige AI

De TU Delft opende onlangs het Digital Ethics Centre, waar onderzoekers samen met overheidsinstellingen en bedrijven kijken naar de ethische kant van AI en digitalisering, met als vraag: hoe houden we het gebruik van AI eerlijk, inclusief, transparant en veilig? Bedrijven en instellingen weten niet altijd hoe je omgaat met de technologische innovaties. Betekent het...
Onderzoek | 24 mei 2022
24 mei 2022

Kunstmatige intelligentie meeste impactvolle technologie

CEO’s beoordelen kunstmatige intelligentie als meest impactvolle technologie, terwijl metaverse het minst scoort. Dat blijkt uit een Gartner-enquête, die verder concludeert dat duurzaamheid, personeel en inflatie het denken van de CEO’s in 2022 domineren. Een recent onderzoek onder CEO's en senior executives laat aanzienlijke verschuivingen zien in hun denken over mensen, doel, prijzen en productiviteit,...
Best practices | 19 mei 2022
19 mei 2022

Webinar over de combinatie van traditioneel en neuro-onderzoek

Op 9 juni organiseert Neurensics een speciaal webinar, waarin er wordt ingegaan op het inzetten van methodieken voor marketing en marktonderzoek die zich baseren op Systeem 2 (vragenlijsten, focusgroepen en interviews) én Systeem 1 (neuro-onderzoek) van Kahneman. Nobelprijswinnaar Kahneman heeft met zijn Systeem 1-metafoor het inzicht populair gemaakt dat we informatie vaak op een snelle,...
Actueel | 19 mei 2022
19 mei 2022

Nieuwe EU-brede regels AVG-boetes voor bedrijven

Er komen nieuwe regels aan voor de berekening van boetes voor bedrijven bij overtreding van de AVG. De nieuwe regels zijn opgesteld door de European Data Protection Board (EDPB). Met de regels berekenen alle privacytoezichthouders in de Europese Unie (EU) voortaan op dezelfde manier de hoogte van boetes. Door de berekening van boetes binnen de...
Actueel | 17 mei 2022
17 mei 2022

Europese privacytoezichthouders intensiveren samenwerking

In 2021 werkten de Europese privacytoezichthouders samen bij 506 internationale onderzoeken. Zij rondden 141 internationale onderzoeken definitief af. Dat blijkt uit het jaarverslag van de European Data Protection Board (EDPB), het samenwerkingsorgaan van de Europese privacytoezichthouders. Organisaties die persoonsgegevens gebruiken van mensen in meerdere Europese landen, hebben in principe met één privacytoezichthouder te maken. Dat...
Actueel | 17 mei 2022
17 mei 2022

SMART zoekt nieuwe bestuursleden

SMART is op zoek naar nieuwe bestuursleden en doet daarom een oproep om voor 10 juni te reageren. Wat wordt er geboden? Inspirerende seminars en congressen meehelpen opzetten, mensen met elkaar in verbinding brengen, en daarnaast natuurlijk ook je eigen netwerk binnen marktonderzoek vergroten. Bestuurslid zijn is veel meer dan dat, zegt het SMART-bestuur. Kort...
Actueel | 12 mei 2022
12 mei 2022

Kantar Public verkocht aan Trilantic Europe

Kantar heeft afgelopen dinsdag een overeenkomst gesloten met Trilantic Europe voor de verkoop van Kantar Public. Trilantic Europe is een pan-Europese private equity-onderneming die zich richt op transacties in het middensegment. Kantar Public wordt na de overname een onafhankelijke onderzoeks- en adviesorganisatie voor de overheid en het publieke domein. Kantar Public heeft momenteel meer dan...
Actueel | 10 mei 2022
10 mei 2022

Toezichthouders willen verbeteringen Data Act

De Europese privacytoezichthouders stellen in een advies aan de Europese Commissie verbeteringen voor van het huidige voorstel voor de Data Act. De toezichthouders wijzen erop dat de Data Act geen afbreuk mag doen aan de bescherming van persoonsgegevens die de AVG biedt. Ook vinden ze dat overheden geen al te ruime bevoegdheid moeten krijgen om...
Advertentie | 10 mei 2022
10 mei 2022

MI Match presenteert vacatures in marktonderzoek en data-analytics

MI Match is actief op het gebied van selectie van vaste krachten en freelancers voor marktonderzoek en data-analytics. Het bureau geeft hun én bedrijven zo de mogelijkheid om de beste keus te maken voor carrière en organisatie. MI Match schreef de volgende bijdrage. Ben jij toe aan een volgende stap in je carrière? Of ben...
Bureaus | 10 mei 2022
10 mei 2022

The Data Agency neemt Global Group over

The Data Agency kondigt afgelopen week de overname aan van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland. De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Tot de merken van The Data Agency horen EDM, Human Inference, GeoMarktprofiel en Invenna. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij...
Actueel | 21 april 2022
21 april 2022

MOA Talk: ‘Betere beslissingen nemen dankzij Data Science en AI’

De MOA Profgroep Data Science nodigt iedereen uit voor een digitale Talk met als thema 'Betere beslissingen nemen dankzij Data Science en A.I.!' De Talk vindt plaats op 29 april a.s. van 16.00 tot 17.00 uur. Een van de sprekers is Job van den Berg (Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency) die de...

Ook de laatste bytes ontvangen?