Succesvol marktonderzoek beantwoordt de juiste vragen op een heldere en inspirerende manier. Durk Bosma – helpt met zijn bedrijf Inzicht & Impact opdrachtgevers om marktonderzoek succesvol in te zetten doormiddel van advies, uitvoering van marktonderzoekprojecten en het geven van trainingen.

Als marktonderzoeker heeft hij zijn sporen verdiend aan bureauzijde en opdrachtgeverskant. Durk wordt enthousiast van ingewikkelde onderzoeksvragen waarvoor een pragmatische aanpak gevonden moet worden.

Het vak leerde hij bij Research International. Bij Pepsi en KLM zag hij hoe marketeers marktonderzoek toepassen in hun dagelijkse werk en hoe onderzoeksvragen tot stand komen. Sinds 2005 is hij als ondernemer in het marktonderzoek werkzaam, waarbij alle aspecten van het vak marktonderzoek voorbij zijn gekomen. Hij deelt zijn kennis en ervaring graag, in de vorm van blogs, trainingen en colleges. Met oud-collega Erik de Kort schreef hij het boek “Wat is de vraag?”. Hierin wordt de zoektocht naar de echte onderzoeksvragen beschreven en de keuze voor de juiste methodologie om deze te beantwoorden.

 

Ook de laatste bytes ontvangen?