Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.

Hij heeft internationale senior posities op het gebied van Marketing Research, Knowledge Management en Marketing Information Technology bekleed. Hij is een actieve spreker op internationale congressen en heeft een aantal publicaties op zijn naam staan.
Hij is afgestudeerd in bedrijfseconometrie, volgde executive-programma’s bij INSEAD en heeft diverse data science-kwalificaties behaald.

Sjoerd is recentelijk door Ray Pointer genoemd als een van de leiders van verandering binnen de marktonderzoek wereld.

 

Ook de laatste bytes ontvangen?