De verschuiving naar een samenleving die meer is gericht op privacy is in volle gang. Zo hebben een aantal browsers en besturingssystemen het gebruik van third-party cookies en andere tracking-technieken geblokkeerd, of zijn dat van plan. DDMA heeft een whitepaper gemaakt over de ontwikkelingen.
Naast de veranderende werkwijzen van browsers en besturingssystemen zijn er ook nog wetswijzigingen (ook in Europees verband) die het gebruik van cookies juridisch moeilijk maken. De consument is intussen steeds meer bezig met privacy en het delen van data. DDMA heeft daarom een whitepaper gepubliceerd waarin wordt ingegaan op nieuwe technologieën van grote tech-partijen als Google, Apple en Meta, maar ook van lokale spelers als DPG Media.
Het whitepaper behandelt vragen over de noodzakelijke oplossingen. Vanuit technisch en vooral juridisch perspectief wordt een blik geworpen op de nieuwe alternatieven voor third-party cookies, en er is een overzicht van alle nieuwe technologieën die toepasbaar zijn in de komende tijd. DDMA wil hiermee een concreet handvat bieden om te beoordelen of én hoe je deze oplossingen kunt inpassen in de organisatie. Het whitepaper heet: MarTech in een privacy-first wereld en het is hier te downloaden.