From AI to analytics
It’s not just your data, but what you do with it that counts. Savvy brands use data-driven insights to deliver personalised customer experiences that stand out from the competition. And, according to our latest research, most organisations consider data-centricity a top priority for 2020.
Adobe introduces the Data Trends Redefine Leading Brands report to learn how AI, integrated data, and customer journey analytics are global game changers.
Download the report via Adobe.
Source: Press release Adobe, October 15, 2019
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
SMART en SENSORY: kennisuitwisseling in beweging
De data- en insightssector staat niet stil. AI verandert hoe we vragenlijsten ontwikkelen en analyseren, terwijl nieuwe technologieën steeds meer inzicht geven in consumentengedrag en beleving. Tegelijk groeit de aandacht voor datakwaliteit, transparantie en de rol van zintuiglijke ervaringen in productontwikkeling. ▼ Binnen Data & Insights Network bieden de expertgroepen SMART (Survey Methods, Analytics, Research…
ESOMAR Awards belichten de toekomst van data en marktonderzoek
Vandaag worden tijdens het jaarlijkse ESOMAR Congress in Praag de ESOMAR Awards uitgereikt. Deze prijzen staan internationaal bekend als een graadmeter voor vernieuwing in marktonderzoek en tonen hoe data en insights zich ontwikkelen in een tijdperk van snelle technologische verandering. ▼ De genomineerde projecten laten zien hoe AI, automatisering en culturele inzichten steeds vaker samenkomen…
iO: zoekverkeer halveert door AI in 2028
Volgens bureau iO staat de digitale marketingwereld voor een ingrijpende verschuiving: het organische zoekverkeer via traditionele zoekmachines zal in 2028 met circa 50 procent zijn afgenomen. De oorzaak ligt in de snelle opkomst van AI-gedreven zoekmachines en large language models (LLM’s), die steeds vaker direct antwoord geven op vragen van gebruikers en daarmee een groot…