Nieuwe marketingopleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’

Door Jan Roekens | 14-11-2024

University of Groningen Business School, NIMA, DDMA en Data & Insights Network slaan de handen ineen voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. De opleiding komt tegemoet aan de groeiende behoefte aan professionals die data en AI strategisch kunnen inzetten voor marketingdoeleinden.

‘Marketing Impact met Data en AI’ biedt een compleet overzicht van de nieuwste inzichten en vaardigheden die nodig zijn om data en AI succesvol toe te passen binnen marketingstrategieën. Het curriculum is ontwikkeld door experts van de University of Groningen Business School, in samenwerking met DDMA, Data & Insights Network en NIMA. Deelnemers worden begeleid door topdocenten en praktijkprofessionals, en leren datagedreven strategieën opzetten, klantinzichten verbeteren en bedrijfsresultaten optimaliseren door middel van data en AI.

De opleiding richt zich specifiek op data-marketeers, data-scientists, data-consultants en data-engineers. Voor elk van deze beroepsgroepen is een module ontwikkeld die dieper ingaat op de relevante onderdelen van datagedreven werken in het marketingvakgebied. Deelnemers doen gericht kennis en vaardigheden op binnen hun eigen discipline.

Paradepaardje

Wim van Slooten, directeur Data & Insights Network, zegt over de samenwerking en de nieuwe opleiding: ‘We zijn ontzettend blij en trots dat we in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen erin zijn geslaagd een data-analytics en data-science-course te ontwikkelen die je met recht uniek kan noemen voor Nederland. Wat zo bijzonder is, is dat deze opleiding het gehele dataproces van data-engineering voor marketing tot ‘marketing for data-driven value creation’ doorloopt, en van marketingprobleemdefinitie tot marketingoplossing, via een gedegen analytics-benadering. Je zou kunnen zeggen dat deze cursus het paradepaardje is van het Data & Insights Network. Voor elke data-driven marketeer en insights professional is dit dus niet nice to know maar need to know.’

Toekomstbestendige sector

Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA, vult aan: ‘De kracht van de opleiding zit in de unieke samenwerking tussen verschillende expertises. DDMA zet zich al jarenlang in om verantwoord datagebruik te bevorderen en professionals te ondersteunen in hun groei binnen het vakgebied. Met deze opleiding spelen we in op de toenemende vraag naar marketeers die niet alleen technische vaardigheden bezitten, maar ook de kennis om data en AI écht strategisch in te zetten. Hiermee leggen we een sterke basis voor een duurzame en toekomstbestendige marketingsector waarin innovatie hand in hand gaat met verantwoordelijkheid.’

Aanmelden

Belangstellenden kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor de opleiding. Voor meer informatie over het programma, lesmethoden, toelatingsvoorwaarden en kosten, kan men terecht op de website van de Rijksuniversiteit Groningen: Marketing Impact met Data en AI.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?