Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is op volop bezig met de nieuwe standaarden op het gebied van mediabereiksonderzoek. In een webinar – de NMO Summeer Update – op donderdag 20 juli 2023 komen de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van het lees-, luister-, kijk-, online- en crossmediaal bereiksonderzoek voorbij.
Onderzoekers Inken Oestman en Yvette van den Berg praten over de successen die zijn geboekt in het lees- en luisteronderzoek. Daarnaast vertellen Mariana Irazoqui en Sophie Waterloo over de belangrijke ontwikkelingen binnen het kijkonderzoek. Het panel groeit gestaag en er zijn nieuwe meetinstrumenten beschikbaar. Ze zullen laten zien hoe er een steeds completer beeld ontstaat van het kijkgedrag. Ook het crossmediale onderdeel van NMO komt aan bod.
Karin Schut, directeur van Vinex, en researchexpert Martijn Brinkhoff zullen uitleggen welke mogelijkheden het nieuwe online bereiksonderzoek biedt en wanneer de eerste datasets worden verwacht.
Verder zijn ook Ton Schoonderbeek (algemeen directeur NMO) en Patricia Sonius (directeur onderzoek NMO) van de partij. Het webinar wordt geleid door Frans Kok (hoofd communicatie NMO).
Meer weten over het vernieuwde bereiksonderzoek en wat dit voor jou betekent? Meld je dan hier aan voor de Summer Update.