Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft René Zeedijk (52) benoemd tot nieuw bestuurslid. Hij neemt zitting namens de Verenigde Internetexploitanten (VINEX). Zeedijk is sinds 2022 adjunct-directeur Digital Sales & Head of SIM Advertising bij DPG Media.
René Zeedijk was in het verleden actief als commercieel directeur bij Radio 538 en Talpa Radio. In 2008 stapte hij over naar de digitale mediawereld als algemeen directeur bij o.a. Adlink Internet Media & Affilinet. In 2011 begon hij zijn eigen datagedreven bureau onder de naam MediaScience. Dat verkocht hij begin 2020 verkocht aan mediabureau ZIGT. Momenteel vervult hij nog een bestuursfunctie bij de Stichting Nederlandse Top 40.
René Zeedijk trad per 28 maart 2024 toe tot het NMO-bestuur dat bestaat uit de volgende personen, (naast voorzitter Jacques Kuyf):
- Rien van Beemen – MMA en NDP Nieuwsmedia
- Charelle Akihary-Lammers – NPO
- René Zeedijk – Vinex
- Joris van der Pol – Audify
- Ton Rozestraten – Screenforce
- Maiko Valentijn – PMA
- Thijs Muller – PMA
- Harry Dekker – bvA
- Mariëlle Slenders – bvA