Onderzoek | 17 september 2024
17 september 2024

CMO omarmt GenAI ondanks gebrek aan diepgaande kennis

Uit een wereldwijd onderzoek van SAS en Coleman Parkes Research blijkt dat 90% van de onderzochte organisaties tegen 2025 wil investeren in GenAI voor marketingdoeleinden. Tegelijkertijd zegt 90% van de CMO’s dat zij GenAI of de potentiële impact ervan op bedrijfsprocessen nog niet volledig begrijpen. ▼ Het gebrek aan diepgaande kennis van GenAI onder CMO’s…

Onderzoek | 28 maart 2024
28 maart 2024

Hoe sponsorvermeldingen merkeffecten positief kunnen beïnvloeden

Waar het soms overduidelijk is dat er sprake is van reclame, blijft het soms gissen bij subtiele vormen van sponsored content in influencer-posts of blogs). Het zou voor de consument duidelijk moeten zijn of voor content betaald is door een adverteerder. Eva van Reijmersdal schreef er voor SWOCC een blog over. Ondanks dat transparantie een goede…

Actueel | 28 maart 2024
28 maart 2024

Van welke marktonderzoektermen moeten we af?

De jaarlijkse Marketing Research Society-conferentie in Engeland telde dit jaar ook een sessie waarin – als was het een populaire talkshow – een panel mocht zeggen welke termen uit het vak dienen te verdwijnen. Het publiek mocht erover stemmen. Kiezen van ergernissen… in Engeland is er zelfs een speciaal tv-programma voor, Room 101. Dat was…

Actueel | 14 maart 2024
14 maart 2024

Meten in marketing… vergeet de ’stille gebieden’ niet

Waarom meten we in marketing? Om het uitgegeven geld te verantwoorden, om strategische keuzes te maken, modellen te bouwen? Gebruiken we data voor validatie of voor een vooruitziende blik? En vergeten we eigenlijk niet te meten wat we niet weten? Vragen die André van Loon, Research & Insight Director van Moët Hennessy, reden gaven voor…

Ook de laatste bytes ontvangen?