Winnaar AMMA Award 2018: Voorspel de impact van outdoor vooraf
Niet achteraf maar vooraf de impact van een buitenreclame voorspellen. Met de Outdoor Ad Impact Forecaster kunnen MeMo2 en buiten-reclamespecialist Exterion Media op basis van machine learning vooraf een advies ontwikkelen. Ze wonnen er een Amma Award mee.
MOAWARD – Insights professional bedrijfszijde: het gaat om het verbinden van softe en harde skills én data
Het zijn de leading ladies aan bedrijfszijde. Ze werken hard aan om hun werkgever elke dag weer wat wijzer te maken. Wijzer over de markt, hoe de producten en dienstverlening worden beleefd en over wat goed onderzoek is. Marjolein Monkel (TravelBird), Daniëlle Koning (UWV) en Shirley van Stappershoef (Qmusic) aan het woord voor bekend werd dat Daniëlle Koning de titel binnensleepte.
Van loonstrookjesboer naar recognized world class HR solution provider
‘Merktransitie met impact door emotive branding’, zo luidde de titel van de presentatie op het MIE van Maartje Grossouw van Raet en Celeste Miller van Totta. De klassieke opvatting dat een merk kleur moet bekennen, blijkt achterhaald.
Tech-filosofe Alix Rübsaam
Op het MIE drukte Alix Rübsaam bezoekers op het hart om het menselijk brein vooral niet te vergelijken met een computer. De toekomst, verzekert zij ons, behoort wel degelijk aan de mens. En ook aan de menselijke marktonderzoeker.
De inspirerende verhalen van Trendsactive
Waar creativiteit en data elkaar ontmoeten
Data en menselijke inzichten leven nog te vaak langs elkaar heen. TrendsActive koppelt ze aan elkaar en komt zo tot nieuwe inzichten. Het bureau brengt een genuanceerde boodschap in een wereld van buzzwoorden.
Op zoek naar een specifiek onderwerp?
Gebruik onze slimme zoekfunctionaliteit om snel het artikel te vinden dat je zoekt.
Het innerlijk kompas van Elske Doets: Lever altijd meer dan je klant verwacht
Elske Doets, CEO van Jan Doets America Tours en Zakenvrouw van het jaar 2017, houdt er niet van om dingen rationeel te benaderen. Ze sprak erover op MIE 2018 waar ze pleitte voor speelsheid in marketing. ‘Kijk om je heen. Observeer en probeer iets uit.’
Christiaan Buitenhuis, Interpolis: Niet meer een half jaar over een simpele vraag doen
Moedermaatschappij Achmea krimpt als bedrijf, maar de afdeling Marketing Intelligence van onderdeel Interpolis groeit als kool. Vanaf 1 januari opereert de organisatie in scrumteams. ‘We moeten nog pragmatischer werken’, zegt senior marktonderzoek Christiaan Buitenhuis. Ondanks de krimp van moedermaatschappij Achmea, blijft de afdeling Marketing Intelligence van onderdeel Interpolis uitdijen.
GoSpooky, gids voor sociale platforms
GoSpooky is een piepjong bureau dat grotemensenbedrijven helpt met het invullen en optimaliseren van campagnes in hippe jongerenkanalen als Snapchat en Instagram. Medeoprichter Tim van der Wiel (21) vertelt hoe GoSpooky met behulp van slimme analytics en dashboards klanten door die wirwar van social platforms gidst.
Margriet de Kroon, Young Capital: Ik houd van echte data
Welkom in de wereld van de millennial. De YoungCapital medewerker is gemiddeld 27 jaar, alleen in stafafdelingen zitten wat meer ‘senioren’. Clou sprak met Margriet de Kroon (29), manager online marketing.

