Interviews | 23 september 2019
23 september 2019

Duurzaamheid is bij alle partijen wel geland: boosting voor een betere wereld

Reint Jan Renes is een aanstekelijk verteller. Hij is verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam (HVA), waaraan hij sinds mei 2019 als lector ‘Psychologie voor een Duurzame Stad’ is verbonden. Focus van zijn onderzoek ligt op de bereidheid van gedragsverandering van mensen om zo bij te dragen aan een duurzamer Nederland.

Interviews | 17 september 2019
17 september 2019

Krista Seiden, Quantcast over digital analytics trends, a changing industry and what's next

Quantcast helpt merken groeien in het AI-tijdperk. Toch heerst er over die term nogal wat verwarring, vindt Krista Seiden, verantwoordelijk voor productmarketing en groei bij het jonge Amerikaanse techbedrijf, en keynote spreker op het Digital Analytics Congres in Utrecht op 8 oktober 2019.

Interviews | 12 september 2019
12 september 2019

Analytics als product: Geen organisatie meer zonder datafundament

Vanuit haar achtergrond als softwareontwikkelaar voor Autodesk kweekte Prolet Miteva een ware passie voor data. In Utrecht op het Digital Analytics Congres van 8 oktober vertelt ze waarom organisaties heel anders over analytics moeten gaan denken.

Interviews | 12 september 2019
12 september 2019

Fempowerment volgens Laure van Ravensberg: Women in Analytics delen kennis

Vrouwen en nog eens vrouwen. Op het podium van het Digital Analytics Congres op 8 oktober 2019 stonden uitsluitend vrouwelijke sprekers. Dat is o.a. te danken aan Women in Analytics, de vanuit Amerika overgewaaide vrouwencommunity waarmee de congresorganisatie samenwerking zocht.

Interviews | 25 juni 2019
25 juni 2019

We zijn erg van de praktische vertaling

Ze waren alle drie genomineerd voor Young Talent van het jaar 2019 bij de MOAwards, een goede reden om ze een aantal vragen voor te leggen. Milou Ehrismann (Underlined), Jan Aarts (DVJ Insights) en Pauline van der Wel (Ipsos) over het gratis delen van kennis, geestdodende surveys en verschuivende rollen. Op 12 juni 2019 werd Pauline uitgeroepen tot winnaar.

Interviews | 16 april 2019
16 april 2019

Bekroonde SIRE-Campagne voor jongens heeft effect

Ieder jaar zijn de Effie Awards weer een bron van inspiratie voor marketeers, brand managers en onderzoekers. Een van de campagnes die beloond werden met een Effie Award 2018 is ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ van SIRE. 

Interviews | 15 april 2019
15 april 2019

De meerwaarde van psychologisch inzicht

Wat ze wilden gaan doen, was van meet af aan duidelijk: goede sales en marketing nog effectiever maken op basis van psychologische inzichten, en zo de omzet van bekende merken verhogen. Tim Zuidgeest (29) van Unravel Research legt uit hoe ze dat doen.

Interviews | 15 april 2019
15 april 2019

Scenario thinking geeft focus: creativiteit in business

Ze zijn gepokt en gemazeld in de reclame, Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen. Inmiddels runnen ze innovatiebureau The USP Company, maar zijn ze nog altijd onverminderd ‘creatief bezig’ én doen veel onderzoek. Mogelijk door die combinatie – en hun zelfverklaarde eigenwijsheid – zeggen ze in staat te zijn om verder vooruit te kijken dan de komende drie jaar. Waardevol voor merken die toekomstbestendig willen zijn.

Interviews | 15 april 2019
15 april 2019

Data maken foodprofessionals succesvoller: zorg dat de chef vooral bezig kan zijn met de klant

Als marktleider in de horecagroothandel kan Bidfood niet meer zonder datagestuurd werken. Door de voordelen ervan te demonstreren, lieten de afdelingen online sales- en marketing ook de rest van het bedrijf warmlopen voor data.

Interviews | 05 februari 2019
05 februari 2019

De Swapfiets is een tweewieler waarop je altijd kunt rekenen

Het straatbeeld van de grootste steden in Nederland wordt gedomineerd door een ongekende hoeveelheid fietsen. De fiets is immers het ideale vervoersmiddel in een stad. De staat van die tweewielers is evenwel veelal discutabel.

Interviews | 16 januari 2019
16 januari 2019

NS en Altuïtion: De onbewuste beleving van de treinreiziger

Een wel heel letterlijk geval van klantreisonderzoek: NS vroeg Altuïtion te verkennen hoe zij hun klanten een betere reiservaring kunnen bieden. Op het MIE presenteren klant en bureau de resultaten. Hier alvast een voorproefje.

Interviews | 16 januari 2019
16 januari 2019

Het Peter Pan-syndroom van Joeri Van den Bergh: Maak van onderzoek echt co-creatie

In deze ClouToday Joeri Van den Bergh, medeoprichter en managingpartner van InSites Consulting, maar bovenal NextGen-expert. En Peter Pan. En keynote op het MIE 2019.

Ook de laatste bytes ontvangen?