Interviews | 10 december 2019
10 december 2019

Logica is het PR-bureau van het brein: the power of magic

‘If you believe in the power of magic, I can change your mind’, zong The Allan Parsons Project in 1984. Rory Sutherland, vice-chairman van Ogilvy UK, heeft geluisterd. In zijn boek Alchemy beweert hij dat je met psychological magic het onbewuste brein kunt hacken. Hij zegt ook dat marktonderzoek de kracht hiervan systematisch onderschat.

Interviews | 21 november 2019
21 november 2019

Jeroen van der Boom komt naar het MIE: alles draait om data, ook in de muziek

Wie denkt aan Jeroen van der Boom, denkt aan muziek, Toppers, tv-shows en bomvolle, meezingende stadions. Minder bekend is dat hij samen met zijn partners het succesvolle conversiemarketingbureau Direct Business runt. En… hij sprak erover op het MIE 2020.

Interviews | 21 november 2019
21 november 2019

Bluefield neemt Totta over: Er is behoefte aan een alles onder 1 dak-formule

A little while ago, Bluefield consisted of five different companies’. Dit staat op de site van Bluefield dat onlangs liet weten vier bedrijven te hebben overgenomen: Totta Research, Totta data lab, Immense en Link Design. Daarmee groeide het in één klap van 20 naar ruim 100 medewerkers.

Interviews | 23 september 2019
23 september 2019

Bill Marshall, Unilever, over insight en foresight

Merken die vroegtijdig inspelen op culturele veranderingen hebben een flinke streep voor op de concurrentie. Desondanks onderschatten we de kracht van cultural foresight, vindt Bill Marshall, Unilever’s  Global Head of Human and Cultural Futures. ‘Foresight is allereerst  een manier van denken, geen methode of proces.’

Interviews | 23 september 2019
23 september 2019

Duurzaamheid is bij alle partijen wel geland: boosting voor een betere wereld

Reint Jan Renes is een aanstekelijk verteller. Hij is verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam (HVA), waaraan hij sinds mei 2019 als lector ‘Psychologie voor een Duurzame Stad’ is verbonden. Focus van zijn onderzoek ligt op de bereidheid van gedragsverandering van mensen om zo bij te dragen aan een duurzamer Nederland.

Interviews | 17 september 2019
17 september 2019

Krista Seiden, Quantcast over digital analytics trends, a changing industry and what's next

Quantcast helpt merken groeien in het AI-tijdperk. Toch heerst er over die term nogal wat verwarring, vindt Krista Seiden, verantwoordelijk voor productmarketing en groei bij het jonge Amerikaanse techbedrijf, en keynote spreker op het Digital Analytics Congres in Utrecht op 8 oktober 2019.

Interviews | 12 september 2019
12 september 2019

Analytics als product: Geen organisatie meer zonder datafundament

Vanuit haar achtergrond als softwareontwikkelaar voor Autodesk kweekte Prolet Miteva een ware passie voor data. In Utrecht op het Digital Analytics Congres van 8 oktober vertelt ze waarom organisaties heel anders over analytics moeten gaan denken.

Interviews | 12 september 2019
12 september 2019

Fempowerment volgens Laure van Ravensberg: Women in Analytics delen kennis

Vrouwen en nog eens vrouwen. Op het podium van het Digital Analytics Congres op 8 oktober 2019 stonden uitsluitend vrouwelijke sprekers. Dat is o.a. te danken aan Women in Analytics, de vanuit Amerika overgewaaide vrouwencommunity waarmee de congresorganisatie samenwerking zocht.

Interviews | 25 juni 2019
25 juni 2019

We zijn erg van de praktische vertaling

Ze waren alle drie genomineerd voor Young Talent van het jaar 2019 bij de MOAwards, een goede reden om ze een aantal vragen voor te leggen. Milou Ehrismann (Underlined), Jan Aarts (DVJ Insights) en Pauline van der Wel (Ipsos) over het gratis delen van kennis, geestdodende surveys en verschuivende rollen. Op 12 juni 2019 werd Pauline uitgeroepen tot winnaar.

Interviews | 16 april 2019
16 april 2019

Bekroonde SIRE-Campagne voor jongens heeft effect

Ieder jaar zijn de Effie Awards weer een bron van inspiratie voor marketeers, brand managers en onderzoekers. Een van de campagnes die beloond werden met een Effie Award 2018 is ‘Laat jij jouw jongen genoeg jongen zijn?’ van SIRE. 

Interviews | 15 april 2019
15 april 2019

De meerwaarde van psychologisch inzicht

Wat ze wilden gaan doen, was van meet af aan duidelijk: goede sales en marketing nog effectiever maken op basis van psychologische inzichten, en zo de omzet van bekende merken verhogen. Tim Zuidgeest (29) van Unravel Research legt uit hoe ze dat doen.

Interviews | 15 april 2019
15 april 2019

Scenario thinking geeft focus: creativiteit in business

Ze zijn gepokt en gemazeld in de reclame, Willem van Harrewijen en Hubert van Wensen. Inmiddels runnen ze innovatiebureau The USP Company, maar zijn ze nog altijd onverminderd ‘creatief bezig’ én doen veel onderzoek. Mogelijk door die combinatie – en hun zelfverklaarde eigenwijsheid – zeggen ze in staat te zijn om verder vooruit te kijken dan de komende drie jaar. Waardevol voor merken die toekomstbestendig willen zijn.

Ook de laatste bytes ontvangen?