Data- en AI-consultancy ADC, voorheen bekend als Amsterdam Data Collective, kondigt de overname aan van acmetric, consultancy-bureau voor AI- en data-science-strategie.
▼
‘De overname van acmetric lijkt bijna een logische stap in onze groei, omdat onze ambities en competenties zo goed op elkaar aansluiten’, aldus Rik van der Woerdt, CEO van ADC. ‘Hun vermogen om data-science en AI-strategieën te vertalen naar tastbare bedrijfsresultaten sluit perfect aan bij onze missie om klanten te helpen het maximale uit hun data te halen.’
‘Door onze krachten te bundelen met ADC kunnen we onze impact op het gebied van AI en data aanzienlijk vergroten’, zegt Marc Nientker, partner van acmetric. ‘We delen dezelfde visie om organisaties wereldwijd te helpen waarde te halen uit data, en deze overname stelt ons in staat om onze innovaties en expertise naar een hoger niveau te tillen.’
De overname volgt anderhalve maand na ADC’s eerdere acquisitie van dataontwerp- en technologiebedrijf CLEVER°FRANKE. Samen willen de drie teams een combinatie vormen die met strategische, technische en creatieve vaardigheden bedrijven wereldwijd helpt zich snel aan te passen aan een datagedreven toekomst.