AI.nl helpt bedrijven bij inzet kunstmatige intelligentie

Door Jan Roekens | 13-04-2023

Data en AI zijn onmisbaar in de wereld van morgen. Maar waar begin je? Wat zijn de mogelijkheden? En hoe pluk je het laaghangende fruit? Technologie- en AI-experts Remy Gieling en Job van den Berg (voorheen werkzaam bij Bluefield Agency) willen bedrijven daarbij helpen onder het label ai.nl.

Sinds ChatGPT de wereld heeft bestormd, is er een ongekende interesse in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie. Toch missen organisatie kennis en begeleiding, zegt Job van den Berg (links). Medewerkers zitten te diep in de operatie om de mogelijkheden te zien. Daarom slaan hij en Remy Gieling (onder) vanuit ai.nl de brug tussen ambitie en praktijk. Dat doen ze door middel van inspirerende workshops, praktische trainingen en verdiepende adviestrajecten.

Remy Gieling, gerenommeerd technologie-expert en spreker, heeft jarenlange ervaring met het inspireren van ondernemers, leiders en professionals over de mogelijkheden van AI. Job van den Berg, data- en technologie-expert, heeft diepgaande kennis op het gebied van data en AI. Door zijn jarenlange ervaring als data-chef bij diverse multinationals, kan hij kansen vertalen naar praktische oplossingen.

Inspiratiereizen

De twee gaan samenwerken met toonaangevende data- en AI-specialisten van Nederland om projecten succesvol te maken. Naast workshops, trainingen en adviestrajecten, organiseert ai.nl samen met Endeit Capital en Shift Happens inspiratiereizen naar innovatiehubs voor ondernemers en investeerders. Op 24 september vindt de volgende reis plaats en die gaat naar Silicon Valley en Los Angeles. Om professionals op weg te helpen in de wereld van data en AI, zal op 1 juni vanuit ai.nl het boek AI in 60 minuten verschijnen, uitgegeven door Uitgeverij Haystack.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?