Bilendi, een Europese leider op het gebied van technologie en data, met een focus op onderzoek, is lid geworden van MOA en is dit jaar hoofdsponsor van de MOAwards.
Bilendi is toeleverancier op het gebied van technologie en data, met een focus op onderzoek, en nieuw op de Nederlandse markt. Het partnerschap met de MOAwards is ook bedoeld om de naam en de activiteiten op een ‘leuke en informele manier’ te presenteren. Ook op het MIE zal Bilendi zich presenteren, en dan met een onderzoek.
Bilendi heeft kantoren en online acces panels in 13 Europese landen en opende eind vorig jaar het nieuwe kantoor in Amsterdam. Het Nederlandse team wordt geleid door Luigi Casula, die in Nederland meer dan 20 jaar ervaring heeft in de technologie- en digitale marktonderzoekssector. Het Bilendi-panel in Nederland telt ondertussen meer dan 30.000 leden en groeit elke dag, waardoor het een groot aantal lokale studies kan uitvoeren. Het Bilendi-panel in Nederland kan in Nederland gebruikt worden voor partijen die behoefte hebben aan kwalitatief hoogstaande online data. Maar ook aan de meer dan 1.700 klanten van de Bilendi-groep biedt het bureau in Nederland en via 12 Europese verkoopkantoren een innovatieve en technologische oplossing voor de verzameling, beheer en de toepassing van data.
Marc Bidou, CEO en oprichter van Bilendi, zegt hierover: ‘De nieuwe locatie in Nederland is een perfecte illustratie van Bilendi’s strategie om onze positie als toonaangevende speler in Europa te versterken. De Nederlandse markt heeft een aanzienlijk groeipotentieel waar we gebruik van willen maken. Bilendi is nu in staat om een nieuw Nederlands kwaliteitspanel voor te stellen aan al onze klanten in Nederland en in de rest van Europa.’
Luigi Casula, Country Manager van Bilendi Nederland voegt toe: ‘Met eigen panels in 13 Europese landen kunnen we Nederlandse klanten toegang bieden tot 2,5 miljoen panelleden. Al vele jaren bedient Bilendi klanten in Nederland vanuit andere kantoren en dit klantenbestand is groeiende. Nu kunnen we de volgende stap zetten en uitstekende service, lokale kennis en innovatieve technologieën bieden vanuit een Nederlands kantoor met een sterk lokaal team.’