Dataontwerp- en technologieconsultant CLEVER°FRANKE is overgenomen door ADC Consulting, adviesbureau op het gebied van data en AI. ‘Samen willen we organisaties helpen op een effectieve manier data en AI in te zetten voor strategische groei en transformatie.’
▼
ADC ontwikkelt strategieën voor implementatie van data en AI binnen organisaties en bouwt systemen en algoritmes die helpen met data-analyse en voorspellende inzichten. CLEVER°FRANKE voegt er zijn ontwerpexpertise aan toe, bestaande uit data-design-visies, het vertalen van data naar visuele verhalen en het ontwikkelen van digitale producten om data op een inzichtelijke manier te gebruiken.
Specialisten van ADC en CLEVER°FRANKE hebben expertise in vakgebieden als econometrie, natuurkunde, kunstmatige intelligentie, computer science en ontwerp. De kennis wordt aangevuld met communicatie- en adviesvaardigheden.
CLEVER°FRANKE heeft een internationale klantenbasis, o.a. in de VS. Met de overname beschikken de bedrijven nu over kantoren in Amsterdam, Chicago, Kopenhagen, Stockholm en Utrecht, van waaruit ze wereldwijd met hun klanten kunnen samenwerken. Opdrachtgevers zijn onder meer Adyen, Boeing, Novo Nordisk en Warner Music Group.
‘Onderdeel worden van ADC Consulting voelt voor ons als een logische stap’, zegt Thomas Clever, medeoprichter van CLEVER°FRANKE. ‘Waar ADC uitblinkt in strategie, het bouwen van robuuste infrastructuren en het ontwikkelen van geavanceerde algoritmes, voegen wij daar een ontwerpgerichte aanpak aan toe die zorgt voor toegankelijke en gebruiksvriendelijke oplossingen.’
Rik van der Woerdt, CEO van ADC, voegt toe: ‘Door het combineren van de intelligentie van het ADC-team met het creatieve vermogen van CLEVER°FRANKE, kunnen we organisaties helpen op een effectieve manier data en AI in te zetten voor strategische groei en transformatie.’