DDMA publiceert nieuwe whitepaper over social measurement

Door Jan Roekens | 10-04-2025

Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. Maar hoe meet je de impact van al die campagnes en verzamel je inzichten om de resultaten naar een nog hoger niveau te tillen? DDMA publiceert daarom, in samenwerking met de DDMA Commissie Social Media, de whitepaper Alles over Social Measurement.

De metrics binnen de social platformen zijn bekend – denk bijvoorbeeld aan impressies, video views, link clicks of aankopen – maar hoe kom je er nu achter wat socialmediacampagnes bijdragen aan bedrijfsresultaten? In het DDMA-whitepaper lichten experts uit de DDMA Commissie Social Media de verschillende measurement solutions toe binnen de platformen die een bedrijf kan inzetten.

De oplossingen die in de whitepaper worden behandeld zijn afkomstig van Meta, Pinterest, Snapchat, Twitter, TikTok en LinkedIn. De whitepaper moet volgens de makers gezien worden als een levend document waaraan in de toekomst nieuwe meetoplossingen en platformen worden toegevoegd. Het beoogt ook niet alle oplossingen in de sector te omvatten, maar alleen de allergrootste, waarvan zeker is dat ze niet op korte termijn gaan verdwijnen.

Dionne van Dijk, lid DDMA Commissie Social media en Head of Social Advertising bij Accenture Song: ‘Iedere Paid Social Specialist weet dat social platformen ieder oplossingen bieden om het effect van campagnes te meten. Deze kennis lag echter versnipperd bij ieder platform opgeslagen. Met dit whitepaper hebben we alle oplossingen in één overzichtsdocument samengevat, inclusief een oplossing om je activiteiten over alle kanalen heen goed in kaart te kunnen brengen.’

Downloaden van de DDMA Social Measurement Whitepaper kan hier.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?