Adverteren op social media is voor veel bedrijven inmiddels een must. Maar hoe meet je de impact van al die campagnes en verzamel je inzichten om de resultaten naar hoger niveau te tillen? Om marketeers te ondersteunen publiceert DDMA het whitepaper Alles over Social Measurement.
In het whitepaper lichten experts uit de DDMA Commissie Social Media de verschillende measurement solutions toe binnen de verschillende platformen die je als bedrijf kunt inzetten. De oplossingen die in het whitepaper worden behandeld zijn afkomstig van Meta, Pinterest, Snapchat, Twitter, TikTok en LinkedIn. De DDMA Commissie Social zegt erbij dat er ook andere platformen zijn die wellicht een plek in het whitepaper verdienen, maar het whitepaper is dan ook een ‘levend’ document waar in de toekomst nieuwe meetoplossingen en platformen aan worden toegevoegd. Tegelijkertijd gaan de ontwikkelingen soms zó snel, dat platformen net zo snel weer gaan als dat ze komen. Het whitepaper beoogt daarom ook niet álle oplossingen in de sector te omvatten, maar alleen de belangrijkste.
Downloaden van Alles over Social Measurement kan hier.