DPG Media en Brand Metrics introduceren een realtime metingsysteem voor connected tv-reclames op het (gratis) Vlaamse streamingplatform VTM Go. Met een uitbreiding binnen VAST (een systeem voor reclame insertion) wordt de frequentie en tijdstip van blootstelling aan een campagne gemeten, waarna het systeem een vraag stuurt naar de tv-kijker, die kan reageren via de afstandsbediening.
▼
Elke meting levert campagneresultaten op voor bekendheid, overweging, referentie en de intentie om actie te ondernemen. DPG Media wil de realtime metingen ook bij RTL Belgium en het (gratis) streamingplatform RTL Play introduceren. Zoals bekend is DPG Media voornemens om RTL Nederland (waaronder streamingplatform Videoland) over te nemen; dat ligt nog ter beoordeling bij de ACM.
DPG Media en Brand Metrics zien toekomst in de nieuwe metingen, waarmee de effectiviteit van connected tv kan worden gemonitord en gerapporteerd aan de hand van business KPI’s. Beide bedrijven zien de lancering als een startschot van een volgende fase van connected tv, waarbij adressability steeds meer beschikbaar wordt voor campagnes.