De Insight250 is de wereldwijde ‘who’s who’ van insight innovators op het gebied van marktonderzoek, data-driven marketing, consumer insight en data intelligence. De lijst wordt jaarlijks gepubliceerd door ESOMAR en bevat de belangrijkste 250 vernieuwers van insights in allerlei domeinen in 56 landen.
▼
De Insight250 wordt gesponsord door mTab en heeft ESOMAR als strategisch partner. De 250 verkozen personen vertegenwoordigen bureaus, zoals Kantar, Ipsos en Behaviorally, en bedrijven, waaronder Coca-Cola, Pepsico, Google, Mars, Unilever, Reckitt, Clorox en Haleon. Er zijn ook toonaangevende universiteiten vertegenwoordigd, zoals Old Dominion University, Strathclyde University, University of Cape Town en University of Pennsylvania.
De verkiezingsprocedure start met nominaties die daarna worden bekeken door regionale juryleden – professionals op het gebied van insights, onderzoek en marketing – van wie velen al eerder winnaar waren. De uiteindelijke gelukkigen worden verkozen op basis van hun professionele ervaring, academische prestaties, publicaties, betrokkenheid bij de sector, deskundigheid op het vakgebied, innovatief vermogen en eventuele eerdere prijzen.
Tot de 250 behoren drie in Nederland werkzame insights-deskundigen:
- Carsten Broich (foto links), Managing Director van Sample Solutions, dat zich specialiseert in telephone sampling voor maatschappelijk en commercieel onderzoek. Hij is ook oprichter en voorzitter van Sales.Rocks, een platform voor Europese B2B0-data.
- Anouar El Haji (foto midden), Founder & Chief Executive Officer van Veylinx. Hij introduceerde een geavanceerde methode voor consumenteninzicht en hij won al diverse prijzen, waaronder die voor Young Talent Award van het Data & Insights Network.
- Nihan Sahan Eren (foto rechts), Global Consumer & Market Insight Director, Ice Cream bij Unilever. Hij is bedreven in marktstrategie en in consument- en marktinzicht.