Afgelopen dinsdag werd bij Beeld & Geluid in Hilversum de titel van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2024 toegekend aan de Efteling. Het is voor het tweede jaar op rij dat de Efteling deze prestigieuze onderscheiding verdient, met een score van 8,26. De verkiezing wordt georganiseerd door MarketResponse in samenwerking met het Platform voor Klantgericht Ondernemen.
Ook in 2023 werd de Efteling door de Nederlandse consumenten gewaardeerd als het klantvriendelijkste bedrijf. Het attractiepark sleepte deze titel in 2019 eveneens in de wacht.
De Efteling onderscheidt zich door bezoekers het gevoel te geven écht gezien te worden. Samen met een constante focus op een prettige sfeer en het delen van positieve ervaringen maakt dit hun aanpak tot een succesvol voorbeeld voor klantvriendelijkheid in de praktijk, aldus de organisatie.
De tweede en derde plaats zijn dit jaar voor respectievelijk Picnic en DSW Zorgverzekeraar. Picnic behaalde vorig jaar nog een zevende plaats. DSW was in 2023 tweede. In de categorie Goede Doelen staat KiKa evenals in 2023 op de eerste plaats, gevolgd door Dierenbescherming en CliniClowns.
Dit jaar hebben ongeveer 6.000 consumenten hun mening gegeven in een onafhankelijk onderzoek, met in totaal 97.859 beoordelingen over 352 bedrijven.