ESOMAR brengt deze week de jaarlijkse editie van het Global Market Research Report (GMR) uit. Het rapport is samengesteld op basis van onderzoek in 105 landen en regio’s die wereldwijd meer dan 83% van de insights-industrie vertegenwoordigen. Voor 2023 wordt wereldwijd een groeiende omzet voorzien.
Het rapport behandelt onderwerpen als groeivoorspelling, veranderend klantenbestand, ontwikkelingen in dataverzameling en –methodologie en de toename van technologie binnen de sector.
‘Het thema dit jaar is ‘Towards Clarity’, omdat de insights-, data- en researchindustrie langzamerhand, en sterker, uit een periode van onzekerheid komt’, zegt Parves Khan, CEO en directeur-generaal bij ESOMAR. ‘We duiken in het rapport in trends, zoals doe-het-zelf-onderzoek, nieuwe methodologieën en de verschuivingen in de behoeften van de klant.
De GMR van 2022 laat zien dat de output van de industrie in 2023 meer dan 130 miljard dolaar zal bedragen na een verwachte groei van 5% in 2022. De groei komt bovenop het record van 2021, waarin de wereldwijde industrie met 15% groeide, van 102 miljard naar bijna 119 miljard dollar.
Xabier Palacio, Senior Manager Intelligence Unit, voegt toe: ‘De cijfers laten zien dat landen zich met verschillende snelheden en in een verschillend tempo herstellen. De tech-gerichte sector van de insightsindustrie is de snelst groeiende wereldwijd, met +18,9%. Op mondiaal niveau vertegenwoordigt de reguliere sector 39% van de totale industrie, de technologiesector klimt tot 37%, terwijl de ‘rapportagesector’ relatief stabiel blijft met 23%, in vergelijking met vorig jaar.’
Leden van ESOMAR kunnen het rapport gratis downloaden op de site.