Het boek Marketing Design met Customer Journey Mapping is afgelopen week door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. De auteur is Eveline van Zeeland (ook medewerker van Daily Data Bytes en Clou magazine, red.)
Volgens de jury handelt het boek handelt over het begrijpen van klanten en het ontwerpen van creatieve oplossingen voor doelgroepen: ‘Zonder het onderzoekende los te laten, legt dit boek de nadruk op het ontwerpende en creatieve karakter van marketing. Eveline van Zeeland doet een gewaagde maar geslaagde poging om marketing, customer experience, design en neuromarketing te combineren, met als doel marketeers aan te zetten tot een meer op analyse gebaseerde creativiteit.’ De prijs voor het beste Marketing Studieboek ging naar Online invloed van Bas Wouters en Joris Groen.
Eveline van Zeeland werkt als Associate Lector Smart Marketing en Strategie op de Fontys Hogeschool Marketing en is bezig met een promotiestudie aan de Universiteit van Twente.
De PIM Marketing Literatuur Prijs is een aanmoediging voor Nederlandstalige auteurs om hun visie en expertise aangaande marketing in de breedste zin van het woord aan het papier toe te vertrouwen. De jaarlijkse award werd voor het eerst in 2003 uitgereikt.