Segmentatiespecialist Cäsar en onderzoeksbureau Envisia zijn gefuseerd. Partijen behouden voorlopig hun identiteit en voeren gezamenlijke initiatieven en opdrachten uit vanuit een nieuwe werkmaatschappij: The New Horizon.
▼
Cäsar heeft een data- en segmentatieplatform waarmee campagne- en verzorgingsgebieden worden samengesteld, en het biedt online tools aan, waaronder Profielshop en Selectieshop. Het bureau bedient voornamelijk mediabureaus, media-exploitanten en retailers.
Envisia is locatie-onderzoekspecialist. Het bedrijf geeft retailers, culturele instellingen en de non-profitmarkt inzicht in klantenherkomst, omzetpotentie en doelgroepaanwezigheid rondom winkellocaties.
Arthur Zwamborn, operationeel directeur bij Cäsar, zegt over de fusie: ‘We zijn nu in staat om meer data en functionaliteit te betrekken in onze propositie. In een tijd waarin data een steeds prominentere rol gaat spelen, kunnen wij volledige focus houden op het ter beschikking stellen van zoveel mogelijk kwalitatieve data. Hiermee zijn onze klanten in staat om segmentaties te kunnen blijven maken voor marketing- en campagnedoeleinden.’