GfK biedt een nieuwe manier campagnemeten aan – onder de naam Sensic – waarin wordt onderzocht hoeveel én welke mensen bereikt zijn op basis van 350 achtergrondkenmerken.
Met het verdwijnen van third party cookies is het meten van online campagnes complexer geworden. GfK lanceert daarom een cookieless manier van meten via het GXL-panel waaraan ook het onlinegedrag van respondenten gekoppeld kan worden.
De nieuwe manier van online campagnes meten bestaat uit drie onderdelen: de registratie van het aantal impressies, inzicht in doelgroepbereik en aanvullend bereik uit de zogenoemde ‘walled gardens’, zoals de gesloten kanalen als YouTube en Meta.
GfK ziet een aantal belangrijke voordelen van de nieuwe manier van meten. De uitsplitsingen naar line-items van de campagne geven inzicht in bereik, versus ingekochte doelgroepverdeling. Naast campagneresultaten is er extra inzicht in het totale onlinegedrag, de overlap van merken en toegevoegd bereik via sociale media. Ten slotte kan door inzicht in de online bereikte doelgroepen de kwaliteit van de campagne verbeterd worden en is een betere targeting mogelijk.