Hoe zet je synthetische data in om marktonderzoek te hervormen?

Door Jan Roekens | 05-06-2025

Het Global Research Business Network houdt op dinsdag 1 juli een webinar over de kracht van synthetische data bij de hervorming van marktonderzoek. De focus ligt daarnaast op de huidige stand van de technologie – met informatie uit een test met twee toonaangevende aanbieders van synthetische panels.

Onderwerpen zijn onder andere:

  • Het verschil tussen synthetische gesprekken (chatbots) en synthetische respondenten-data
  • Kerngebruikstoepassingen van beide
  • Voor- en nadelen (gebaseerd op een STRAT7 Whitepaper 2025)
  • Praktische vragen en overwegingen
  • Een blik op de toekomst

Sprekers zijn Hasdeep Sethi, Melanie Courtright (Chief Executive Officer, Insights Association, VS) en Debrah Harding (Managing Director Market Research Society, VK).

Hasdeep Sethi (Group AI Product Lead en Director Data Science bij STRAT7) leidt de ontwikkeling van AI-producten op groepsniveau via het nieuw opgerichte AI Innovation Lab. Hij heeft meer dan 10 jaar ervaring in het bouwen, leveren en strategisch aansturen van data-science- en AI-projecten. Het afgelopen jaar heeft hij een reeks activiteiten gecoördineerd rond chatbots en synthetische respondenten-data, waaronder een parallelle test van menselijke reacties tegenover die van twee leidende synthetische aanbieders.

Het webinar vindt plaats op dinsdag 1 juli van 12.00 tot 13.00 uur.

Registreer je hier voor het evenement.

 

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?