Human8 heeft, in samenwerking met L’Oréal, de ESOMAR Silver Trophy 2024 gewonnen voor ‘research effectiveness’. De prijs werd uitgereikt op het ESOMAR-congres in Athene, als erkenning voor de innovatieve aanpak in het Beauty Talks-programma.
▼
In 2020, te midden van de wereldwijde pandemie, wilde L’Oréal de klantgerichtheid verdiepen, en de overgang maken van inzicht krijgen in consumenten naar empathie ontwikkelen voor consumenten. Dit leidde tot de oprichting van Beauty Talks, een wereldwijd initiatief, ontwikkeld door Human8, om consumenten en L’Oréal-professionals in 29 landen te verbinden. L’Oréal legde de nadruk op menselijke interacties in plaats van AI en synthetische data, waarbij het belang van echt luisteren naar en begrijpen van de emoties van consumenten werd benadrukt.
Empathische cultuur
Delphine Vantomme, Head of Consumer Closeness bij Human8, zegt over het programma: ‘Met Beauty Talks hebben we een platform gecreëerd dat verder gaat dan de gemiddelde consumentenprofielen. We verbinden de L’Oréal-stakeholders met inspirerende individuen, onder wie influencers of professionals zoals visagisten en kappers. Maar om empathie bij de consument te bereiken is meer nodig dan alleen een platform of tools. Het gaat om het opbouwen van de juiste vaardigheden, het bevorderen van een empathische cultuur en het integreren van deze praktijken in dagelijkse activiteiten.’
Hoge tevredenheidsscore
Sinds de lancering in 2021 heeft het ‘L’Oréal x Human8 Beauty Talks’-programma professionals in 29 landen toegang gegeven tot duizenden vooraf geselecteerde consumenten. Meer dan 3.000 L’Oréal-stakeholders uit verschillende teams namen deel aan het programma en werden getraind, wat resulteerde in meer dan 4.800 contacten tussen consumenten en professionals. Het programma heeft hoge tevredenheids- (4,6 op 5) en aanbevelingsscores (8,7 op 10) gekregen.
Emoties ervaren
Myralda Derks, Chief Consumer & Market Intelligence Officer van L’Oréal: ‘De beautysector is ongelooflijk dynamisch en ze verandert voortdurend door de vele digitale en culturele trends. Kennis over onze (potentiële) consumenten is van fundamenteel belang om te weten hoe ze zich voelen en wat ze denken. En we kunnen in dit tijdperk van transformatie, snelheid, data, technologie en AI de relatie tussen onze merken en consumenten versterken door naar consumenten te luisteren, empathie voor hen te ontwikkelen en hun emoties echt te ervaren.
Human8 is Kennispartner van Daily Data Bytes