Inge Brakman is door het bestuur van de Stichting Nationaal Media Onderzoek (NMO) benoemd tot interim voorzitter. Ton Rozestraten (Chief Commercial Officer bij RTL Nederland en CEO van Ad Alliance) wordt penningmeester van NMO.
Inge Brakman is sinds juli 2011 voorzitter van de Stichting Kijkonderzoek (SKO) en nu dus interim voorzitter van NMO. Die organisatie is op zoek naar een onafhankelijk (externe) voorzitter. Inge Brakman heeft zichzelf niet kandidaat gesteld, en ze zal terugtreden als een voorzitter is gevonden.
Naast Ton Rozestraten zitten namens de aanbieders Charelle Akihary-Lammers (directeur publiek & marketing bij de NPO), Rien van Beemen (namens NDP Nieuwsmedia en MMA, algemeen directeur Mediahuis Nederland), Lauren van der Heijden (namens VINEX, Chief Commercial Officer bij DPG Media België en Nederland) en Joris van der Pol (als voorzitter van Audify, algemeen directeur One Media Sales bij Talpa Network/Talpa Media Solutions) in het bestuur.
Aan de vraagzijde zijn dat Harry Dekker (namens bvA, Media Director bij Unilever), Marielle Slenders (namens bvA, Head of Media & Performance bij AS Watson Benelux), Thijs Muller (als voorzitter Platform Media Adviesbureaus, directeur van Havas Media Nederland) en Johan Smit (directeur bij PMA, Platform Media Adviesbureaus).
De bedoeling is dat de komende periode de afzonderlijke JIC’s worden opgeheven en NMO zogeheten kamers krijgt bij de verschillende onderzoeken.
Ton Schoonderbeek (algemeen directeur) en Patricia Sonius-Kruiniger (directeur onderzoek) vormen samen de directie en dagelijkse leiding van het NMO
bron: marketingreport.nl