InSites Consulting, het van origine Belgische bureau gespecialiseerd in consumenteninzichten en strategie, verandert van naam naar Human8, een nieuw ‘human-driven’ consultancybureau dat merken met mensen en culturen wil verbinden om positieve veranderingen teweeg te brengen.
De rebranding naar Human8 is het resultaat van een ambitieuze vijf jaar durende acquisitiestrategie, die nu tien bedrijven in de sector combineert tot één nieuw merk. Dit vertaalt zich, volgens Human8, in een duidelijke consultancyvisie en -strategie, in een totaal nieuwe merkidentiteit, en in één gezamenlijk portfolio waarbij mensen centraal staan. Human8 is hoofdzakelijk aanwezig in de V.S., EMEA, maar ook in de APAC-regio, met 900 verspreid over 23 vestigingen.
‘Als onderzoeksbureau geloven we in onderzoek en inzichten om sterke merken te bouwen, Human8 is dan ook gebaseerd op echte klanteninzichten. De rebranding hebben we niet licht opgevat, samen met onze medewerkers en klanten hebben we Human8 opgebouwd en samen zijn we nu geëvolueerd naar een nieuwe toekomst’, aldus Anke Moerdyck, Head of Global Marketing, Human8.
Mensen en hun levens begrijpen
De nieuwe merkpositionering is, volgens Human8, gebaseerd op het inzicht dat merken niet consumenten maar mensen en hun levens beter willen begrijpen, in combinatie met een groeiende verwachting naar meer dan alleen data en inzichten. Merken willen interpretatie van die data en inzichten, waarbij ook kansen en een visie worden getoond hoe je er als merk mee aan de slag kunt gaan, zegt Human8.
To ‘hu-man-ate’
De naam Human8 brengt verschillende betekenissen samen: ‘Human’ laat de ambitie van het bureau zien om mensen centraal te zetten. Als symbool van volledigheid en oneindigheid geeft ‘8’ aan dat echt menselijk begrip pas tot stand komt door verschillende perspectieven te combineren, over een langere tijdspanne. Human8 kan ook als een werkwoord worden geïnterpreteerd (to ‘hu-man-ate’ of menselijk maken) en verwijst naar actiegerichtheid.
Space Doctors, dat eind 2022 opgenomen werd in de groep, vormt het ‘Envision & Transform’ expertisecentrum en blijft als submerk opereren.
Human8 is Kennispartner van Daily Data Bytes