The Data Agency kondigt de fusie aan van platformbedrijf Invenna met software-organisatie Human Inference. De groep versterkt hiermee haar technologiedivisie en biedt als eerste in de Benelux een Customer Data Platform (CDP) met Master Data Management (MDM) technologie aan.
Onder de vlag van The Data Agency levert Invenna een combinatie van Customer Data Platform-technologie en consultancy. De platformtechnologie richt zich op het ontsluiten, samenbrengen, toepassen en monitoren van klantdata in de financiële sector, media, retail, goede doelen en automotive. Human Inference is sinds 2019 onderdeel van The Data Agency en biedt al meer dan 35 jaar softwareoplossingen voor datakwaliteit en Master Data Management-technologie. Die is gebaseerd op natuurlijke taalverwerking, fuzzy-logic-technieken en een matching-engine die patronen herkent. Hiermee worden databases op een slimme manier gecontroleerd, gecorrigeerd en beheerd, door organisaties als de Belastingdienst, Politie en Stichting BKR.
Complexe datastromen
Door de twee merken samen te voegen kunnen organisaties doorlopend klanten, gegevens en personen herkennen, en de informatie direct toepassen. Dat kan bijvoorbeeld voor risicobeoordelingen, maar ook voor marketingcampagnes en -analyses. Omdat data centraal worden beheerd, bewaakt en gebruikt, blijven organisaties compliant en communiceren ze relevanter. Pieter Hallewas, directeur van Invenna en Human Inference: ‘Recent onderzoek door Gartner onderstreept de trend dat CDP- en MDM-technologieën naar elkaar toegroeien en bij voorkeur deel uitmaken van één platform. Wij merken ook dat steeds meer bedrijven complexe datastromen hebben en er behoefte ontstaat aan een sterke MDM-oplossing die onderdeel vormt van hun CDP. Tot op heden was zo’n geïntegreerde oplossing niet beschikbaar.’
Flinke stap
Voor The Data Agency is deze fusie een mooie ontwikkeling, zegt Frank de Beun, CEO bij The Data Agency: ‘Het samenvoegen van de kennis en kracht van Human Inference met de bewezen platformtechnologie van Invenna is voor ons een flinke stap. Eentje die bijzonder is en waarmee wij onze koppositie in de werelden van CDP en MDM verstevigen en uitbreiden.’