Kantar maakt een grote verschuiving bekend in de top en structuur van het bedrijf. Paul Zwillenberg, eerder partner bij Accenture en voormalig CEO van Daily Mail & General Trust, wordt de nieuwe CEO van Kantar. Tegelijkertijd worden Numerator en Kantar Worldpanel samengebracht in één organisatie, die zich met een eigen merkidentiteit richt op consumentengedrag en aankoopdata.
▼
De huidige Kantar-CEO Chris Jansen blijft aan tot het eerste kwartaal van 2026 om de overgang in goede banen te leiden. Met deze veranderingen wil Kantar zijn focus aanscherpen en zowel de Insights- en Profiles-divisie als de nieuwe Numerator/Worldpanel-combinatie sterker positioneren in de wereldwijde markt voor data en insights.
Jansen zegt over de benoeming: “In de afgelopen vier jaar hebben we Kantar’s portfolio en waardepropositie strategisch herijkt. Nu is het het juiste moment om een nieuwe toegewijde leider voor Kantar aan te stellen. In Paul hebben we een geweldige nieuwe leider met een wereldwijde reputatie op het gebied van digitale innovatie, operationeel leiderschap en klantgerichte, langdurige groei.”
Voor de sector betekent dit dat twee zwaargewichten voortaan ieder een eigen koers kunnen varen. Klanten kunnen daardoor rekenen op meer specialisatie en mogelijk ook nieuwe samenwerkingen of innovaties, terwijl de concurrentie in het internationale speelveld verder toeneemt.
Bron: Kantar