Kantar kondigde onlangs verdere mogelijkheden aan voor early-stage creatieve evaluatie binnen zijn LINK-portfolio. Doel is te voorspellen hoe goed advertenties merkvoorkeur opbouwen en de verkoop stimuleren. De nieuwe mogelijkheden combineren consumentenonderzoek, kwalitatieve expertise en AI-gestuurde analyses.
▼
In het hedendaagse medialandschap is creatieve kwaliteit een van de belangrijkste factoren voor winstgevendheid via advertenties. Marketeers investeren alleen als ze er zeker van zijn dat hun strategieën resultaten opleveren. Kantar toonde eerder aan dat vroegtijdig testen van creatieve concepten de kans op kortetermijnmerkeffecten met maximaal 15% vergroot. Met de nieuwe mogelijkheden van LINK krijgen marketeers toegang tot inzichten gedurende het hele creatieve ontwikkelingsproces.
De nieuwe onderzoeksopzetten stellen merken in staat om tot 12 verschillende creatieve concepten in de early-stage te evalueren, waarbij Kantar feedback gebruikt voor diagnostische inzichten. De tool beoordeelt een reeks early-stage creatieve uitingen, van eerste advertentie-ideeën en concepten tot scripts en storyboards.
‘Door kwantitatieve inzichten te combineren met AI-gestuurde analyses en kwalitatieve expertise kunnen we de precisie en snelheid leveren die nodig zijn voor early-stage creatieve beslissingen’, zegt Duncan Southgate, Global Creative & Media Lead bij Kantar. ‘Het geeft merken en bureaus het vertrouwen om ideeën te verfijnen om datagestuurde keuzes het verschil te maken.’
De nieuwe LINK+ en LINK AI mogelijkheden zijn beschikbaar in marktonderzoekplatform Kantar Marketplace.
Kantar is Kennispartner van Daily Data Bytes