Kantar wint Britse Innovation Award voor crossmediaplatform THX

Door Geplaatst door de redactie | 29-07-2025

Kantar ontving op 17 juli jl. de prestigieuze Innovation of the Year-award tijdens de AURA Insights Awards in Londen. De prijs werd toegekend voor het in Nederland ontwikkelde product LIFT+ powered by THX dat real-time crossmedia- en shoppermetingen mogelijk maakt.

De AURA Insights Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens een exclusief evenement in de Kia Oval, waar uitmuntend werk in de research- en insightsector wordt beoordeeld door een gekwalificeerde jury van experts uit het veld. Kantar kwam als winnaar uit de bus in de zwaargewichtcategorie ‘Innovation of the Year’.

Het winnende product, LIFT+ powered by THX, stelt adverteerders in staat om een hoger rendement uit hun crossmediale investeringen te halen. Dit wordt mogelijk gemaakt door te sturen op dagelijks crossmediabereik, frequentie en effectinzichten die worden verkregen uit passief gemeten data. De technologie achter het product, het THX-platform, werd begin 2024 met succes in het VK gelanceerd en krijgt ook daar hoge waardering van experts in de media- en insightbranche.

Kantar wint Britse Innovation Award voor crossmediaplatform THX

‘Het is een geweldige erkenning dat onze visie op research, crossmedia en innovatie met deze award wordt bekrachtigd door vooraanstaande experts in het Verenigd Koninkrijk’, aldus Kantar. ‘Het feit dat het THX-platform nu ook buiten Nederland en België op waarde wordt geschat, benadrukt de relevantie van Kantar bij crossmedia ROI-optimalisatie.’

Kantar is Kennispartner van Daily Data Bytes

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?