MarketResponse, 4 orange en CMNTY gaan samen verder

Door Jan Roekens | 08-12-2022

MarketResponse, marketingdata-specialist 4orange (waarin MarketResponse al een meerderheidsbelang heeft) en softwareontwikkelaar CMNTY gaan samen. Reden is, volgens MarketResponse, dat marktonderzoek, data-analyse en marketing vandaag de dag volledig met elkaar zijn vervlochten. Het vernieuwde MarketResponse dat hiermee ontstaat beschikt over zeventig specialisten en opereert vanuit Utrecht, Amsterdam en New York.

MarketResponse wil anticiperen op nieuwe eisen en wensen van opdrachtgevers, zegt CEO Jorgen Botermans: ‘De toekomst van ons vakgebied is internationalisering en digitalisering, met snelheid en efficiency voor de opdrachtgever als vanzelfsprekend uitgangspunt. We realiseren dat door onze expertise digitaal en geïntegreerd beschikbaar te stellen. Klanten kunnen daar nu altijd en overal over beschikken. De markt verandert door de enorme automatiseringsslag die plaatsvindt en wij veranderen mee. In die zin is onze organisatieaanpassing een evolutie, geen revolutie.’

Customer journeys

­De CEO van MarketResponse ziet nog een andere trend waarop de vernieuwde organisatie kan inspelen: ‘Met het einde van zogenoemde third-party cookies op websites in 2023 ontstaat bij veel bedrijven weer de behoefte om echt naar de klant te luisteren en diens behoefte in kaart te brengen. Wij bieden onze opdrachtgevers toegang tot meer techniek en meer soorten data, zodat zij in staat blijven hun customer journeys optimaal in te richten. Daarmee sluiten we ook aan op de behoefte van opdrachtgevers om zelf snel onderzoek te doen. Wij bieden een mooie combinatie van do it yourself en do it together. Gebruiksvriendelijke tooling én de expert die kan worden ingezet als verrijking, analyse, duiding en inzicht gewenst zijn.’

Platform

MarketResponse heeft de ambitie om in de vernieuwde opzet lokaal en internationaal door te groeien ‘door de verschillende softwareonderdelen nu via één platform naar de klant te brengen’. Botermans: ‘We blijven doorontwikkelen om de klant een geïntegreerde full service-aanpak te bieden. Wij zijn een serieuze partner op strategisch niveau voor de bestuurskamer, waar alle vragen samenkomen. Vragen die niet alleen gaan over groei, maar ook hoe je je marketing-spend zo efficiënt mogelijk kunt benutten.’

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?