MarketResponse Nederland en het Zorgmarketingplatform slaan de handen ineen om zorgorganisaties te helpen hun data beter te benutten. Streven is de zorgverlening te optimaliseren door datagedreven patiënt-, cliënt- en verwijzerstevredenheid.
Jaarlijks organiseert MarketResponse de verkiezing van het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Daar worden opvallend weinig zorginstellingen voor genomineerd, terwijl deze instellingen wel veel tijd en geld spenderen om erachter te komen hoe tevreden hun klanten zijn.
Volgens principal consultant Wiebe de Ridder van MarketResponse kan dat door de nieuwe samenwerking veranderen: ‘We zien veel potentieel in datagedreven zorgmarktonderzoek, maar het wordt nog niet optimaal benut’, zegt De Ridder. ‘Door onze krachten te bundelen, kunnen we zorgorganisaties concreter ondersteunen in het verbeteren van hun dienstverlening.’
Joep van de Ven, directeur van het Zorgmarketingplatform, benadrukt het belang van deze samenwerking: ‘Sinds corona zien we dat mensen steeds minder tijd hebben voor ‘live bijeenkomsten’ en zoeken naar aanvullende manieren om kennis en inzichten over zorgmarketing te verzamelen en te delen.’
De samenwerking werd bekrachtigd door MarketResponse COO Theo van der Steen (links op de foto) en Joep van de Ven, directeur van het Zorgmarketingplatform.