Mastering Marketing Mix Modelling: Incorporating brand KPI’s and longterm effectiveness
Duik in de kern van Marketing Mix Modelling en ontdek hoe merk KPI’s en langdurige effectiviteit gekoppeld kunnen worden. Laat machine learning je merkstrategie naar nieuwe hoogtes stuwen. Kom alles te weten in een gratis webinar dat het Data & Insights Network a.s. donderdag organiseert. Meld je snel aan!
Marijke Wiersma, managing partner van Annalect, vertelt in het webinar van donderdag 18 januari (van 12.00 tot 12.55 uur) over Marketing Mix Modelling en hoe je met het modelleren van niet-privacygevoelige data inzicht krijgt in media-effectiviteit.
Lees hier het interview met Marijke Wiersma en schrijf je hier in.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
The Relevance Group: “Elke interactie moet relevant zijn”
In aanloop naar het Data & Analytics Congres 2025 spreken we met Hesam Fahimi, CEO van The Relevance Group Benelux (TRG), een van de hoofdsponsoren van het congres. TRG bundelt negen gespecialiseerde bureaus op het gebied van data, insights, AI en marketing technology, waaronder Markteffect, Beautiful Lives, Techonomy en TDA Group. Het gezamenlijke doel is…
Wanneer AI te slim wordt voor zijn eigen goed
AI helpt onderzoekers sneller analyseren dan ooit, maar volgens experts van Greenbook schuilt daar ook gevaar in. Hoe krachtiger de modellen worden, hoe groter de kans dat professionals hun eigen oordeel te makkelijk overlaten aan de machine. ▼ De valkuil van automatisering Onderzoekers signaleren een fenomeen dat ze automation bias noemen: het neigen om te…
Hoe de Amerikaanse zwarte lijst de Nederlandse AI-sector raakt
De Verenigde Staten zetten opnieuw druk op de wereldwijde technologiesector. Door nieuwe Chinese bedrijven op de zwarte lijst te plaatsen, dreigt Washington de samenwerking met Europese kennis- en innovatiepartners te verstoren. Politici waarschuwen dat ook Nederlandse universiteiten en bedrijven hier de gevolgen van zullen voelen en roepen het kabinet op in te grijpen. ▼ Onderzoek…

