Mastering Marketing Mix Modelling: Incorporating brand KPI’s and longterm effectiveness
Duik in de kern van Marketing Mix Modelling en ontdek hoe merk KPI’s en langdurige effectiviteit gekoppeld kunnen worden. Laat machine learning je merkstrategie naar nieuwe hoogtes stuwen. Kom alles te weten in een gratis webinar dat het Data & Insights Network a.s. donderdag organiseert. Meld je snel aan!
Marijke Wiersma, managing partner van Annalect, vertelt in het webinar van donderdag 18 januari (van 12.00 tot 12.55 uur) over Marketing Mix Modelling en hoe je met het modelleren van niet-privacygevoelige data inzicht krijgt in media-effectiviteit.
Lees hier het interview met Marijke Wiersma en schrijf je hier in.
Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur
Deze artikelen vind je vast ook interessant
Hoe MarketResponse AI inzet zonder de mens uit het oog te verliezen
In het Financieele Dagblad vertelt Theo van der Steen, COO van MarketResponse, hoe zijn organisatie AI inzet zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. Kunstmatige intelligentie kan onderzoeken en analyses versterken, maar het begrijpen van data en het contact met de klant blijft onmiskenbaar mensenwerk. ▼ MarketResponse gebruikt daarvoor onder meer de RAG-techniek…
Data als kompas: hoe AWVN’s SOB werkgevers vooruithelpt
In een maatschappij die steeds meer datagedreven is, wordt ook van HR verwacht dat beslissingen gebaseerd zijn op feiten en inzichten. Dat vraagt om betrouwbare en actuele informatie. AWVN biedt met de Salaris Onderzoeksbank (SOB) precies dat: een databank die werkgevers helder inzicht geeft in salarissen, arbeidsvoorwaarden en cao-afspraken. ▼ “Met de SOB kunnen werkgevers…
ACM publiceert leidraad bij Europese Data Act
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft een conceptleidraad gepubliceerd om bedrijven te helpen bij de toepassing van de Europese Data Act, die sinds 12 september 2025 van kracht is. ▼ Deze wet regelt o.a. hoe data uit IoT-apparaten en cloudomgevingen gedeeld moet worden en versterkt de rechten van gebruikers en organisaties. De ACM wordt…