Volgende week dinsdag 18 en woensdag 19 maart is het weer MIE-time. Het Marketing Information Event, georganiseerd door het Data & Insights Network, staat op die dagen in de Rijtuigenloods in Amersfoort. Aan het omvangrijke en veelzijdige programma is nog een serie presentaties toegevoegd. Wie de nieuwste ontwikkelingen in marktonderzoek, data en AI wil leren kennen, schrijft zich nog snel in. Hier zijn de extraatjes!
▼
Impact van Content: de ontbrekende sleutel in media mixed modeling? [Brand New Day & Validators]
Media Mixed Modelling (MMM) staat, met behulp van AI-technologie, aan de vooravond van grote verbeteringen. Meerdere technologieën laten een nieuwe wetmatigheid zien: Effect = Bereik x Kosten x Content. Hiermee is Content een multiplier in de effectiviteitsbepaling van marketinginspanningen en maakt MMM een krachtiger aanpak voor strategische marketingkeuzes. Tijdens deze sessie wordt een praktijkcase van Brand New Day gepresenteerd, die duidelijk maakt wat de impact van content was.
dinsdag en woensdag om 10.00 uur
Op zoek naar de waarheid: vragen over vragen om te ondervragen [Bilendi]
Hans Verhoeven (iVOX) presenteert een onderzoek op het Nederlandse Bilendi-panel over de invloed van vraagformulering en technische presentatie in online surveys. Quasi-experimenten tonen aan dat subtiele verschillen in vraagstelling, schaalgebruik en structuur grote effecten hebben op antwoorden. De resultaten benadrukken het belang van doordacht survey design, omdat dit de uitkomsten en daarop gebaseerde beslissingen sterk kan beïnvloeden.
woensdag om 11.15 en 14.55 uur
From Curiosity to Usage: How BARI AI Revolutionise Qualitative Research [Bilendi]
Step into the future of (qualitative) research with BARI – the first end-to-end Qual software covering the whole research process – from guide creation, guide scripting, moderation, analysis to native PPT-Reports. The eagerly-awaited feature of Bilendi Discuss, revolutionise the way you run and present your qualitative research, and opens new doors for true qual at scale.
dinsdag 12.10 en 14.55 uur
Back to the Future: Tellet and Kantar on Capturing Human Stories at Scale [feat. Desperados]
AI is bringing research back to its roots. Tellet powers Kantar’s Dip & Dive, combining qualitative depth with AI-driven scale. Join us at MIE to explore how real human stories can shape the future of insights.
dinsdag 11.15 uur
Virtual Reality, Real Impact: The Present and Future of XR in Consumer Research [bric & Specialized]
Join us for an exploration of the current XR landscape, practical implementation strategies, and future applications as technology advances. Through video demonstrations and case examples, you’ll gain actionable insights on integrating XR into your research toolkit to stay ahead of the curve.
woensdag 12.10 uur
Ipsos I&O Global Trends: navigeren door complexiteit. Hoe merken en organisaties zich kunnen verhouden tot een wereld gekenmerkt door geopolitieke spanningen en veranderende waarden [Ipsos I&O]
Consumenten en burgers verwachten van organisaties dat zij hun maatschappelijke positie bepalen en markeren. Maar hoe doe je dat, als merk of organisatie? In deze presentatie nemen we je mee langs de Ipsos I&O Global Trends – negen wereldwijde trends die de toekomst van onze maatschappij bepalen. Je leert hoe merken en publieke organisaties moeten navigeren in een wereld vol geopolitieke spanningen, veranderende waarden en een steeds meer individualistisch ingestelde maatschappij. De presentatie biedt inzicht in deze complexe realiteit en helpt organisaties zich hiertoe te verhouden door het maken van de juiste strategische keuzes.
dinsdag 14.00 uur
Maximale impact met hyperpersonalisatie: data centralisatie in actie [Techonomy]
Ontdek hoe je data verzamelt, en direct inzet voor je businessgroei. Aan de hand van drie praktijkcases laten we zien hoe hyperpersonalisatie, AI en slimme martech applicaties bijdragen aan het verhogen van omzet en engagement. We delen concrete voorbeelden van o.a. UEFA, Primera en Intersport Twinsport, zodat je na deze sessie direct aan de slag kunt met data-gestuurde strategieën voor jouw organisatie. Essentieel voor iedere data-gedreven marketeer!
dinsdag 14.55 uur
Eenvoudige hyperpersonalisatie: van generieke segmentatie naar gerichte conversie [Techonomy & Markteffect]
Data Strategy & Engineering
Veel segmentatieonderzoeken blijven generiek en missen een duidelijke vertaalslag naar marketingactie. Bovendien lijken ze niet te passen binnen moderne marketingprincipes zoals die van Byron Sharp. Maar segmentatie kan wél actiegericht en effectief zijn. In deze sessie ontdek je hoe dynamische segmentatie, hyperpersonalisatie en slimme data-activatie je helpen om relevant te blijven in elke fase van de funnel – zonder dat het complex of duur hoeft te zijn.
dinsdag 14.00 uur
AI-Powered (D)OOH: Unlocking Recognition & Rediscovering Golden Rules [Annalect & JCDecaux]
Golden Rules for Out of Home advertising have existed for some time. But are they still valid? Leveraging Annalect’s recognition scores, AI powered research methods and a database of (D)OOH creatives elements, we were able to investigate creative elements and verifying Golden Rules.
woensdag 11.15 uur
AI for Real-World Decisions: Connecting Insights to Impact [Digital Power]
AI is a powerful toolbox, but its success depends on asking the right business questions. By understanding what AI is and what it is not, we lay the foundation for exploring the AI tools in our toolbox. Practical frameworks help identify the right AI solutions based on business questions, technical complexity, and legal considerations (GDPR & AI Act). Through real-world examples, it guides decision-makers in leveraging AI effectively for business success.
dinsdag 14.55 uur
Ontwerpend onderzoek; alles over design thinking binnen het publieke domein [Perspective & Min BZK]
De ambitie van het ministerie van BZK; burgers en ondernemers kunnen alles met de overheid op één online plek regelen (of in ieder geval overal op dezelfde manier afhandelen). Daar zijn we nog lang niet, maar de eerste stappen zijn gezet!
Als jij deze lezing uitloopt, weet je
1) Wat momenteel de grootste vraagstukken binnen de overheid zijn;
2) Hoe ontwerpend onderzoek bijdraagt aan oplossingen;
3) Hoe de eerste prototypes van die ‘eenduidige overheid’ eruitzien; en
4) Waar jij op moet letten bij je volgende ontwerpend onderzoek project.
dinsdag 12.10 uur en woensdag 10.00 uur
Het volledige programma staat op www.mie.nl. Neem een kijkje en schrijf je snel in.
MIE’25 wordt ondersteund door drie Platinum Partners: Dynata, Markteffect en Bilendi.