‘Miles Monthly’ van start

Door Jan Roekens | 02-07-2024

Miles Research is een serie webinars gestart, onder de naam Miles Monthly, om de innovatieve oplossingen die het bureau ontwikkelt, met anderen te delen. Op 25 juni vond de eerste webinar plaats, deze keer samen met Rob Geerlings, productowner bij CZ.

Tijdens het (goed beoordeelde en bekeken) webinar werd gesproken over de toepassing UX Live, de combinatie van kwalitatieve en kwantitatieve oplossingen. UX live is samen met CZ ontwikkeld, met als doel de online klantreis te optimaliseren. CZ wil haar website zo inrichten dat klanten die een keuze willen maken voor een zorgverzekering dit kunnen doen op basis van hun behoeften. In een onderzoek waren ruim 800 mensen bereid diverse kwantitatieve vragen te beantwoorden over een aantal prototypes van mogelijke journeys. Vervolgens werd aan mensen een pagina vertoond van het prototype, met de vraag daarop heel specifiek te markeren wat er goed aan was en wat beter kan. Daarbij werd de door Miles zelf ontwikkelde Heatmap-technologie ingezet. Tot slot werd mensen gevraagd een video op te nemen van hun bezoek aan het prototype, waarbij ze een bepaalde opdracht meekregen. Respondenten werden uitgenodigd om hardop te vertellen wat ze aan het doen waren en waarom. 

Plezier

Door de inzet van UX Live kreeg CZ het antwoord op vragen als ‘hoe bewegen klanten door de reis heen’. ‘wat doen ze en waarom die keuze’? Door niet alleen kwantitatieve resultaten te tonen, maar die te combineren met kwalitatieve inzichten op basis van voice en video, ondersteund door AI, ontstonden er rijke inzichten. Opvallend punt bij het onderzoek was het plezier dat respondenten hadden in deelname op deze manier. Dat is belangrijk, want respons in marktonderzoek staat onder druk.

Dashboard

Tijdens het webinar werd het onderzoek toegelicht en getoond hoe het dashboard eruit kan zien wanneer gebruik wordt gemaakt van UX Live. Ook de mogelijkheden werden besproken, zoals hoe je video’s en voiceberichten terug kunt luisteren en op welke manieren je filters in kunt stellen. Juist binnen dit dashboard ontstaan door de AI ondersteuning heel snel nieuwe inzichten.

In de volgende webinar gaat Miles in gesprek met Femke Bartels van Brabantzorg. Met haar wordt gesproken over het medewerker-ervaringsonderzoek (MEO) dat Miles uitvoert voor  Brabantzorg. Het webinar vindt plaats op dinsdag 10 september van 12.00 uur tot 12.30 uur.

Je kunt je alvast hier aanmelden.

Miles Research is Kennispartner van Daily Data Bytes

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?