Miles Research nieuwe partner voor regulier onderzoek KvK

Door Jan Roekens | 30-05-2024

Na een uitgebreide openbare aanbesteding is Miles Research uitgekozen als onderzoekspartner  van de Kamer van Koophandel. Het gaat daarbij om alle reguliere marktonderzoekstrajecten onder ondernemers, met als doel de dienstverlening aan  hen te verbeteren.

Her onderzoek onder ondernemers omvat o.a. meerdere omnibusonderzoeken per jaar. Ook is er een jaarlijks onderzoek dat een breed beeld moet geven van wat bij ondernemers in Nederland leeft. Dat laatste heet ‘Ondernemen in… (gevolgd door het jaartal)’.

Verder zijn er nog diverse ad hoc-onderzoeken, soms vanwege de actualiteit, soms om dieper in te gaan op een bepaald vraagstuk.

Miles begint het onderzoekstraject op 1 juni en de afgesproken termijn is twee jaar. Daarna is nog eens twee jaar verlenging mogelijk.

Pragmatisch

Op de vraag waarom Miles Research is geselecteerd, zegt Miles-directeur Eric Landwaart: ‘We hebben veel ervaring met B2B-onderzoek. Daarnaast zijn we pragmatisch en flexibel, met een platte organisatie, waardoor de directie direct betrokken is bij grote accounts zoals de KvK. Ook werden de veiligheidscertificaten gewaardeerd, en onze innovatieve aanpak, waaronder onderzoek via WhatsApp, de inzet van AI en de dashboardmogelijkheden.’

Miles Research is Kennispartner van Daily Data Bytes

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?