Motivaction en digitaal bureau Media.Monks ontwikkelen samen AI-gedreven persona’s. De twee bureaus gebruiken hun gezamenlijke data en AI-kennis in de ontwikkeling van AI-persona’s die gebruik maken van Large Language Models (LLM).
Met deze ontwikkeling op het gebied van persona’s kunnen marketeers met de Gen AI-persona’s in gesprek gaan en zo gebruikmaken van de data die beschikbaar zijn om informatie te genereren over bijvoorbeeld merkbeleving of nog te lanceren producten en diensten.
De Human Data & Insights experts van Motivaction werken samen met de AI-experts van Media.Monks aan de mogelijkheid om LLM’s te laten opereren in combinatie met onderzoeksdata. De Human Data onderzoeksdatabase van Motivaction, inclusief het Mentality-model, vormt het uitgangspunt om door te ontwikkelen naar interactieve persona’s die specifieke kenmerken hebben en waarmee je een persoonlijk gesprek kunt voeren, nog voordat een campagne van start gaat.
Vanessa Hofland, Managing Director van Media.Monks, zegt over de ontwikkeling: ‘Er wordt binnen onze eigen organisatie al veel gebruikgemaakt van Gen AI-persona’s. Dat onze klanten een gesprek kunnen hebben met deze persona’s maakt het naast innovatief ook extra waardevol. Wie zou er nou niet met bestaande – of nieuwe – doelgroepen in gesprek willen gaan en op zo’n slimme manier data willen gebruiken?’