Motivaction uitgeroepen tot Data & Insights Bureau 2024

Door Ellen Nap | 27-06-2024

Motivaction is vanavond bij de uitreiking van de Data & Insights Awards uitgeroepen tot Data & Insights Bureau van het jaar. De prijs voor Data & Insights Company van 2024 is uitgereikt aan KLM-Air France.

Bij de uitreiking van de jaarlijkse vakprijzen in het vakgebied van data- en insights zijn in totaal in zeven categorieën awards toegekend. Het evenement van het Data & Insights Network vond plaats in Zandvoort bij Tijn Akersloot.

In de categorie bureaus is Motivaction tot winnaar verkozen als Data & Insights Bureau van 2024. Ook Online Dialogue en Miles Research waren genomineerd. ‘Motivaction is al veertig jaar een vaste waarde in onderzoeksland en blijft nog altijd nieuwsgierig, de nieuwe tijd recht in de ogen kijkend’, luidde de motivatie van de jury, die bij haar keuze vooral ook naar het bedrijfsverhaal heeft gekeken. Onder de bedrijven is KLM-Air France tot winnaar uitgeroepen. Het bedrijf mag zich Data & Insights Company van 2024 noemen. Met haar ‘gedegen aanpak en voortdurende focus op klanttevredenheid’ ziet de jury in KLM-Air France een voorloper in het data- en insights-gedreven werken.

De award voor Insights Professional aan Bedrijfszijde is dit jaar uitgereikt aan Neeltje Martens van AS Watson. Ze krijgt de prijs onder meer voor haar werk als Consumer Insights & Experience Manager Kruidvat & Trekpleister bij AS Watson. ‘Een nuchter maar impactvol verhaal, wij zien Neeltje als een echt rolmodel voor professionals in data & insights’, aldus de jury. Lovende woorden ook voor Insights Professional aan Bureauzijde 2024: Joey Zeelen, Head of Agency van Crowd DNA Amsterdam, Londen en Stockholm. Zijn missie is om ‘Cultural Insights’ in Nederland op de kaart te zetten. Zeelen gaat volgens de jury ‘tot het uiterste in het verkennen van doelgroepen, complexe thema’s en iconische merken’. Data Professional van het jaar is Mark Vroegrijk van DVJ Insights. Hij krijgt de prijs voor zijn ‘gedurfde innovatieve houding’ en zijn impact op het gebied van praktisch marktonderzoek.

Meike Nauta is uitgeroepen tot Young Talent van 2024. Ze is senior data scientist en AI-consultant bij Datacation en onderscheidt zich volgens de jury met een overtuigende visie en als creatieve denker. Insights Scientist van het jaar is Ilona de Hooge, Universitair Hoofddocent bij de Marketing and Consumer Behavior Group aan de Wageningen Universiteit. Haar onderzoek richt zich op duurzaamheidsvraagstukken vanuit marketing en consumentengedrag. De jury was positief over de aandacht die De Hooge heeft voor duurzaam gedrag in de hele keten, ‘van producent en tussenpersoon tot consument’.

Auteur: Ellen Nap,

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?