Andy Hut is aangesteld als nieuwe Managing Director van onderzoeksbureau MWM2. Voormalig Managing Director Govert van den Bos blijft actief voor MWM2 waar hij zich bezig gaat houden met het aanjagen van groei van de MWM2-groep, waar ook de labels Hibou, Crowdtech en Innervoice toe behoren.
Andy Hut (foto) heeft jarenlange ervaring in marktonderzoek. Hij is afkomstig van GfK Nederland, waar hij de afgelopen vijf jaar als Country Director leiding gaf aan het bedrijf. Ook voor Nielsen was hij in meerdere managementrollen actief. Een van de redenen om in te stappen, zegt Hut, is het innovatieve en technologische karakter van MWM2. Als voorbeeld noemt hij het nieuw ontwikkelde GenZ panel. ‘Met het GenZ panel weet MWM2 via Whatsapp wél jongere doelgroepen te bereiken. Dat is knap want het is een doelgroep die vooralsnog zeer lastig bij marktonderzoek te betrekken was. De innovatieve en technologische kracht van MWM2 is cruciaal voor het ophalen van feedback bij verschillende doelgroepen.’
Overkoepelende organisatie
De aanstelling van Andy Hut maakt de weg vrij voor Govert van den Bos om zich nu volledig te richten op de overkoepelende organisatie, de MWM2-groep, waar naast MWM2 ook InnerVoice, Crowdtech en Hibou onder vallen. Ambitie is om de labels op zowel nationaal- als internationaal vlak groei te laten doormaken. Govert van den Bos: ‘Na bijna 20 jaar is het tijd voor nieuwe energie en nieuwe inzichten. Ik ben zeer verheugd dat we er in zijn geslaagd om zo’n vaardige directeur te mogen verwelkomen. Andy is een zeer ervaren leider die onze branche ontzettend goed kent. Ik ben ervan overtuigd dat we met elkaar veel successen gaan vieren.’