Op het jaarlijkse Panel & Community Seminar van MWM2 stond klantonderzoek in het middelpunt. Wat zijn de ervaringen en hoe zet je panels in? Een kort verslag.
Tijdens het MWM2-seminar van 11 april jl. in Amstelveen, dat bezocht werd door insight professionals uit allerlei sectoren, kwamen verschillende aspecten van klantonderzoek aan bod. De sprekers deelden hun ervaringen met het opzetten en benutten van klantpanels en communities, en gaven praktische tips.
Een van de hoogtepunten was volgens de organisatie de presentatie van HEMA, waarin deelnemers een kijkje kregen in de transitie van traditioneel naar modern klantonderzoek en de rol van het HEMA-klantpanel in deze ontwikkeling. Centraal Beheer benadrukte hoe essentieel hun klantpanel is voor hun datagedreven strategie, wat aansluit bij de huidige ontwikkelingen rond big data en analytics.
De sessie van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid toonde de impact van het betrekken van jongeren in de ontwikkeling van communicatie en beleid. Bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat lag de focus op de vraag hoe je inzichten uit de ‘Nederland Denkt Mee’-community’ inzet voor het verbeteren van communicatie en beleidsvorming.
Een geslaagd seminar, zo zegt MWM2, dat past in het streven om waardevolle klantinzichten te creëren die bedrijven helpen hun strategieën effectief in praktijk te brengen.