Secret View heeft 1,5 miljoen euro opgehaald in een zogenaamde Series A-investeringsronde, geleid door KIKK Capital, met ontwikkelingsmaatschappij Oost NL als partner. Met deze investering wil Secret View internationaal uitbreiden en de ontwikkeling van zijn mystery shopping-platform versnellen.
Secret View werd opgericht in 2015 met als missie om de mystery shopping-markt op te schudden. Traditionele mystery-shopping partijen rapporteren vaak op ‘verouderde manieren’, zegt Secret View, waarbij gebruik gemaakt wordt van gelicentieerde software. Secret View ontwikkelde een intuïtief online dashboard. Omdat de software in eigen beheer gemaakt wordt is het mogelijk om continu te optimaliseren en opdrachtgevers de beste inzichten te geven.
De mystery shopping-community van Secret View bestaat uit gewone consumenten in plaats van professionele mystery shoppers. De leden van de community leveren gedetailleerde informatie aan op basis van echte ervaringen. Inmiddels worden de community en het platform door retailorganisaties wereldwijd ingezet om hoogwaardige klantfeedback te verzamelen. Tot de opdrachtgevers van Secret View behoren onder andere Albert Heijn, Dyson, Pathé, Rituals Cosmetics, en SPAR.
Secret View zal de Series A-investering gebruiken om marketing en sales uit te breiden en productontwikkeling te versnellen, met als doel de operatie te optimaliseren en de waarde van onderzoeksresultaten te vergroten. Niek Koning, oprichter van Secret View, zegt ‘Door ons succes met een community van ruim 50.000 mystery shoppers in meer dan 30 landen, hebben we gevalideerd dat ons businessmodel ongelooflijk schaalbaar is. De investering van KIKK Capital en Oost NL zal worden gebruikt om onze oplossing naar een groter en internationaal publiek te brengen.’
Op de foto: Tom Droste (links, mede-eigenaar en CTO) en Niek Koning (rechts, founder en CEO)