De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl om de winst. Op 28 november worden de winnaars bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT.
▼
De DDMA Customer Data Awards worden dit jaar voor de 18de keer uitgereikt en ze gaan naar organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Ternair Marketing Cloud) en Bas Karsemeijer (DataOps House & ShelfSupervisor).
Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO van The Data Agency: ‘We zijn ontzettend blij met het grote aantal inzendingen dit jaar. Het resultaat mag er zijn. In de categorie Data Transformation zijn we er niet uitgekomen. In deze categorie kijken we onder meer naar de volwassenheid van de gehele organisatie op het gebied van datastrategie, technologie en datagedreven cultuur. De inzendingen voldeden dit jaar niet aan deze criteria en hierdoor kunnen we deze award niet uitreiken.’
De bekendmaking van de winnaar is op DDMA Next op 28 november in Capital C in Amsterdam.