Numerator en Kantar Worldpanel gezamenlijk in consumentendata

Door Jan Roekens | 23-01-2025

Data- en technologiebedrijf Numerator gaat fuseren met Kantar Worldpanel in een nieuwe wereldwijde organisatie op het gebied van consumentendata. Numerator verzamelt eigen first-party consumentendata in de VS en Canada. Worldpanel doet hetzelfde in 49 andere landen. Beide werken al voor een groot deel van de wereldwijde FMCG-bedrijven.

De nieuwe combinatie zal first-party consumentendata kunnen leveren van bijna vijf miljard consumenten wereldwijd. Beide bedrijven geven prioriteit aan first-party data om te voldoen aan de privacy-eisen.
Numerator- en Worldpanel-data worden veel gebruikt voor consumenten- en shopperinzichten, en marketeers gebruiken de data voor het identificeren van doelgroepen en effectmeting van  advertenties. De data kunnen ook door AI-modellen worden gebruikt om trends te voorspellen en gepersonaliseerd aanbod mogelijk maken.

Eric Belcher, CEO van Numerator, zal leiding geven aan de nieuwe gecombineerde organisatie die zal opereren onder de naam Numerator. Het nieuwe bedrijf zetelt in Chicago en telt wereldwijd 5.800 medewerkers.

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?