Met de overname van ROIvenue wil ScanmarQED zich verdere versterken als one-stop-shop voor marketing-analytics software en -diensten in Europa en Noord-Amerika. De AI-gedreven technologie van ROIvenue is een aanvulling op de software-oplossingen van ScanmarQED om snel en accuraat inzicht te krijgen in de impact van marketing.
ROIvenue is gevestigd in Praag en levert software voor digitale data-integratie en marketingattributie. De onderneming heeft diverse awards gewonnen voor haar producten. Het bedrijf is in 2015 opgericht en hoort nu wereldwijd bij de top-10 leveranciers van multi-touch marketing-attributie met een portfolio van 70 klanten, onder wie Vodafone en AXA.
Marcel van de Kooi, CEO van de ScanmarQED, zal leiding geven aan de nieuwe groep, samen met Han Meijer, Group Director en Chief Strategy Officer.
Pavel Sima, CEO van ROIvenue, zegt: ‘Het is altijd onze missie geweest om online marketeers te voorzien van de krachtigste marketingsoftware waarmee zij hun online marketingbudget kunnen optimaliseren op een wijze die voorheen onmogelijk was.’
Han Meijer, Chief Strategy Officer van ScanmarQED voegt toe: ‘De overname is een belangrijke stap om in de komende jaren een van de grootste, softwareplatforms te creëren die bedrijven ondersteunen om op een uniforme en holistische wijze de effectiviteit van marketing te analyseren en optimaliseren.’