Service Management Group neemt Bulbshare over

Door Jan Roekens | 22-10-2024

De Service Management Groep neemt Bulbshare over, een AI-aangedreven platform dat bedrijven met klanten verbindt. Met de overname wil SMG de activiteiten op BX- en CX-gebied uitbreiden. Bulbshare was aanwezig op de AI Summit van september jl., en Kirby Johnson van het bureau komt op 7 november spreken over synthetische data op het Data & Analytics Congres in Utrecht.

et in Londen gevestigde Bulbshare biedt toonaangevende consumentenmerken, zoals Nestlé, Proctor & Gamble en LEGO, data over consumenten en communities. Het AI- platform van Bulbshare gebruikt OpenAI en Microsoft om snel grote hoeveelheden realtime data van communities te analyseren. Communities kunnen op hun beurt samenwerken en co-creëren met merken en producten.

SMG richt zich op klantervaringen. Expertise op het snijvlak van data-science en CX wordt ingezet ter verbetering van klantinteracties. De overname stelt SMG in staat om klanten vanuit één bron een oplossing te bieden voor CX- en BX-beheer.

Matt Hay, oprichter en CEO van Bulbshare, zegt over de overname: ‘Door onze krachten te bundelen met SMG gaan we een nieuw tijdperk in waarin klantbeleving wordt gestuurd door participatie en co-creatie.’

SMG is voor het grootste deel in handen van de private equity-organisaties  Brentwood Associates en LLR Partners. Hay zal toetreden tot het Executive Leadership Team van SMG als Senior Vice President of Innovation en General Manager van Bulbshare.

Benieuwd wat Kirby Johnson, research director van Bulbshare, gaat vertellen over synthetische data? Kom dan naar het Data & Analytics Congres van 7 november a.s.

Meer informatie en inschrijven op Data and Insights Network – Data & Analytics Congres 2024

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?