SMART Talk Ethiek en Integriteit op donderdag 30 mei 

Door Jan Roekens | 21-05-2024

Het kan als jonge professional soms best lastig zijn om te manoeuvreren in situaties waarin de doelen van een klant botsen met je eigen morele principes. Wat doe je in dit soort situaties? SMART gaat erover met je in gesprek op donderdag 30 mei a.s.

Stel je eens voor dat je marktonderzoek moet doen voor een tabaksbedrijf, terwijl je sterk tegen roken bent. Dat kan een intern conflict veroorzaken tussen je professionele verplichtingen en je persoonlijke overtuigingen over gezondheid en ethiek.

Of beeld je eens in dat je wordt gevraagd om een strategie te ontwikkelen om producten te verkopen in markten waarvan bekend is dat ze kwetsbare groepen uitbuiten of onethische marketingpraktijken gebruiken. Bijvoorbeeld een bedrijf met ongezonde voedingsproducten dat zich op kinderen richt.

Wat doe je in dit soort situaties en welke andere situaties komen we wel eens tegen in ons vakgebied? Hierover gaan we – in een SMART Talk – op donderdag 30 mei a.s. uitgebreid met elkaar in gesprek. Het belooft een interactieve en leerzame sessie te worden!

Informatie en aanmelden via https://datainsightsnetwork.nl/events/smart-talk/

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?