Op 12 november vond de allereerste SMART TALK plaats – digitaal uiteraard. Na een welkomstwoord door het SMART-bestuur werd in kleine groepjes gepraat over trends en ontwikkelingen – ook die in het eigen werk.
Na de interactie was het digitale podium voor twee sprekers. Eerst vertelde Aljan de Boer van TrendsActive over de grote uitdagingen als het gaat om het opmerken van trends. Wat zijn tijdelijke veranderingen en wat is blijvend? Aljans lezingen zijn al drie keer beoordeeld als de beste van het MIE. En ook wij hingen aan zijn lippen, zeker toen hij uitlegde hoe je ontrafelt wat er gebeurt in de wereld. En hoe je dat vervolgens kunt vertalen naar relevante communicatie, kick-ass activaties of nieuwe producten.
Daarna liet Wilko Rozema, Directeur Sales Benelux bij Dynata, ons resultaten zien uit het nieuwste rapport van het internationale Global Consumer Trends-onderzoek. Dynata voert dit onderzoek uit om economische veranderingen, trends en impact op consumentengedrag als gevolg van de coronacrisis in kaart te brengen. Zo leerden we van Wilko over up-to-date inzichten rondom het consumentenvertrouwen in de economie, verhuizingen en online winkelgedrag van mensen over de hele wereld.
Wij van SMART vinden het heel leuk dat er zoveel interesse was in deze voor ons ook nieuwe vorm van event. Dank aan iedereen die erbij was. We hopen jullie en ook anderen bij de volgende SMART TALK in het voorjaar van 2021 (weer) te zien.
Door Jeroen Hermans
Over SMART
SMART staat letterlijk voor Starting Marketing And Research Talents. De naam zegt het al: het is een organisatie voor startende talenten op het gebied van marketing en research. Op de hoogte blijven van SMART? Volg SMART dan op LinkedIn en Instagram.