Symposium 2025: The Value of Influencers for Building Brands

Door Jan Roekens | 17-04-2025

Influencermarketing is niet meer weg te denken uit de marketingwereld. Maar hoe effectief is deze vorm van marketing nu echt? En welke keuzes leveren daadwerkelijk rendement op? Tijdens het jaarlijkse Insights Scientist Symposium – op 22 mei a.s. – gaan toonaangevende wetenschappers én praktijkexperts in op de nieuwste inzichten rondom influencermarketing.

Van ROI tot AI en van micro-influencers tot virtuele persoonlijkheden, het symposium biedt een uniek, wetenschappelijk onderbouwd en praktijkgericht perspectief op een van de zich snelst ontwikkelende marketingdomeinen van dit moment.

Programma:

13.45 – 14.00 Inloop

14.00 – 14.05 Opening door dagvoorzitter Yvonne van Everdingen

14.05 – 14.35 Hoe Unilever merken bouwt via Influencer Marketing – Karen Sweere (Sr. Brand Manager, Unilever)

14.40 – 15.10 Hoe selecteer je de juiste influencer voor je merk? Recente wetenschappelijke inzichten – Eva van Reijmersdal (Universitair Hoofddocent, Universiteit van Amsterdam)

15.15 – 15.45 Influencer marketing metrics beyond the likes and clicks – Martijn de Kemp (Founder Storyboard Agency, Voorzitter DDMA Commissie Influencer Marketing)

15.45 – 16.00 Break

16.05 – 16.35 The Science of Influence: Data-Driven Insights on Influencer Marketing Effectiveness – Dr. Andreas Bayerl (Erasmus School of Economics)

16.40 – 17.10 AI en merkauthenticiteit in influencermarketing – Herwin van den Berg (Directeur Endeavour)

17.15 – 17.45 Virtueel vertrouwen of virtueel vertrouwd? – Prof. dr. Lotte Willemsen

17.45 – 17.50 Afsluiting door dagvoorzitter Yvonne van Everdingen

17.50 – 18.45 Borrel

Eva van Reijmersdal, Andreas Bayerl en Lotte Willemsen zijn genomineerd voor de Insights Scientist Award van het Data & Insights Network.

Het symposium zal plaatsvinden op 22 mei a.s. in De Balie in Amsterdam. Het symposium wordt afgesloten met een borrel. Mis het niet en schrijf je in!

Auteur: Jan Roekens, Hoofdredacteur

Deze artikelen vind je vast ook interessant

Ook de laatste bytes ontvangen?